10+1 τρόποι να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας!

10+1 τρόποι να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας!

10+1 τρόποι να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας!

Η αύξηση του μεταβολισμού είναι αυτό που επιζητούν όσοι ασχολούνται με την διατροφή και την άσκηση, όμως το πόσο γρήγορα μπορεί το σώμα σας να κάψει θερμίδες εξαρτάται από πολλά πράγματα.

Μερικοί άνθρωποι κληρονομούν τον γρήγορο μεταβολισμό τους. Οι άντρες τείνουν να καίνε περισσότερες θερμίδες απ’ ότι οι γυναίκες ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας. Για τους περισσότερους ανθρώπους ο μεταβολισμός τους μειώνεται σταδιακά μετά τα 40. Αυτά είναι γενικές αλήθειες που αφορούν τον μεταβολισμό.

Παρ’ ότι όμως δεν μπορείτε να ελέγξετε τα χρόνια, το φύλο και την γενετική υπάρχουν άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας.

Ακολουθούν 10 από τους πιο σημαντικούς:

Χτίστε Μυς

Το σώμα σας διαρκώς καίει θερμίδες, ακόμα κι όταν δεν κάνετε τίποτα. Αυτός ο μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας είναι πολύ μεγαλύτερος σε ανθρώπους που έχουν αυξημένη μυϊκή μάζα.

Κάθε μισό κιλό μυ χρησιμοποιεί 6 θερμίδες την ημέρα μόνο για να διατηρηθεί, ενώ για την ίδια ποσότητα λίπους χρειάζονται μόλις 2 θερμίδες ημερησίως.

Η φαινομενικά μικρή διαφορά αυξάνεται σημαντικά με την πάροδο του χρόνου. Μετά από κάθε συνεδρία έντονης άσκησης ενεργοποιούνται οι μύες σε όλο σας το σώμα αυξάνοντας έτσι τον βασικό μεταβολισμό σας.

Εντατικοποιήστε τις προπονήσεις σας

Η αερόβια άσκηση μπορεί να μην χτίζει μυς αλλά μπορεί να βελτιώσει τον μεταβολισμό σας ιδιαίτερα τις ώρες μετά την προπόνηση σας. Πρέπει να πιέσετε τον εαυτό σας. Η άσκηση υψηλής έντασης αποφέρει μεγαλύτερη και μακρύτερη αύξηση του μεταβολισμού σας απ’ ότι οι πιο ήπιες μορφές άσκησης. Για να κερδίστε όλα τα οφέλη συμμετέχετε σε πιο έντονα τμήματα στο γυμναστήριο σας.

Ενυδατωθείτε πίνοντας νερό

Το σώμα σας χρειάζεται νερό για να επεξεργαστεί τις θερμίδες. Αν είστε έστω και λίγο αφυδατωμένοι ο μεταβολισμός σας μπορεί να επιβραδυνθεί. Μια μελέτη έδειξε ότι ενήλικες που έπιναν 8 ποτήρια νερό ημερησίως έκαψαν περισσότερες θερμίδες απ’ ότι αυτοί που έπιναν μόνον 4.

Για να είστε ενυδατωμένοι πίνετε ένα ποτήρι νερό ή οποιοδήποτε ρόφημα χωρίς ζάχαρη πριν από κάθε γεύμα ή σνακ. Επίσης, επιλέξτε για σνακ φρέσκα φρούτα και λαχανικά τα οποία περιέχουν φυσικά νερό και αφήστε στην άκρη οτιδήποτε περιέχει άλευρα και σιτηρά.

Αξίζει να δοκιμάσετε ενεργειακά ποτά;

Μερικά συστατικά που περιέχονται σε ενεργειακά ποτά μπορεί να δώσουν μια ώθηση στον μεταβολισμό σας. Συνήθως περιέχουν καφεΐνη που αυξάνει την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί το σώμα σας.

Κάποια μπορεί να περιέχουν και ταυρίνη, ένα αμινοξύ. Η ταυρίνη μπορεί να επιταχύνει τον μεταβολισμό σας αλλά και να σας βοηθήσει να κάψετε λίπος.

Παρόλα αυτά η χρήση τέτοιων ποτών μπορεί να οδηγήσει σε άλλους είδους προβλήματα όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, άγχος και θέματα με τον ύπνο σε μια μερίδα ανθρώπων.

Αυτού του είδους τα ποτά δεν πρέπει να καταναλώνονται από παιδιά και εφήβους.

Φάτε έξυπνα

Τα μικρά και συχνά γεύματα μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος. Όταν καταναλώνετε μεγάλα γεύματα με πολλές ώρες αναμεταξύ τους ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται.

Το να τρώτε ένα μικρό γεύμα κάθε 3 με 4 ώρες θα σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερες θερμίδες κατά την διάρκεια μιας μέρας. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε ένα σνακ ανάμεσα στα γεύματα τους καταναλώνουν μικρότερη ποσότητα τροφής.

Τρώτε έντονες γεύσεις

Τα πικάντικα τρόφιμα έχουν φυσικές χημικές ουσίες που μπορούν να κάνουν τον μεταβολισμός σας να αυξήσει κατά πολύ την ταχύτητα του. Αν μαγειρεύετε τρόφιμα και προσθέτετε ένα μικρό κουταλάκι ψιλοκομμένη πιπεριά τσίλι θα αυξήσει τον μεταβολικό σας ρυθμό.

Αυτό το αποτέλεσμα είναι εντελώς προσωρινό όμως αν το κάνετε συχνά θα έχετε πολύ θετικά αποτελέσματα.

Καταναλώστε πρωτεΐνη

Το σώμα σας καίει περισσότερες θερμίδες όταν επεξεργάζεται πρωτεΐνη απ’ ότι όταν τρώει λίπος και υδατάνθρακες. Σαν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής αντικαταστήστε ορισμένους υδατάνθρακες με άπαχη καθαρή πρωτεΐνη για να αυξήσετε τον μεταβολισμό σας κατά την διάρκεια των γευμάτων.

Καλές πηγές πρωτεΐνης είναι το άπαχο βόειο κρέας, η γαλοπούλα, το ψάρι, το κοτόπουλο, το τόφου, οι ξηροί καρποί (να είστε προσεκτικοί με τις μερίδες γιατί έχουν πολλές θερμίδες), τα φασόλια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Πιείτε μαύρο καφέ

Αν πίνετε καφέ σίγουρα θα απολαμβάνετε την ενέργεια και τη συγκέντρωση που σας προσφέρει. Αν τον καταναλώνεται με μέτρο ένα από τα πλεονεκτήματά του καφέ, είναι η μικρή άνοδος του μεταβολικού σας ρυθμού. Η καφεΐνη μπορεί να σας βοηθήσει να νιώθετε λιγότερο κουρασμένοι και ακόμα να αυξήσει την αντοχή σας ενώ ασκείστε.

Βάλτε το πράσινο τσάι στην καθημερινότητα σας

Το να πίνετε πράσινο τσάι ή τσάι oolong προσφέρει συνδυαστικά τα  οφέλη της καφεΐνης και των κατεχινών, ουσίες που μπορεί να αυξήσουν τον μεταβολισμό σας για λίγες ώρες.

Έρευνες έχουν δείξει ότι αν πίνετε 2 έως 4 φλυτζάνια τσάι ημερησίως μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να κάψει έως 17% περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Αποφύγετε τις γρήγορες δίαιτες

Οι δίαιτες που περιλαμβάνουν κατανάλωση θερμίδων λιγότερες από 1200 αν είστε γυναίκες και λιγότερες από 1800 αν είστε άντρες, σε μια μέρα, είναι ζημιογόνες αν αυτό που αποζητάτε είναι να αυξήσετε τον μεταβολισμό σας.

Παρότι αυτές μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε γρηγορά κάποια περιττά κιλά αυτό έρχεται εις βάρος της καλής διατροφής. Επίσης είναι πολύ πιθανό με αυτές τις δίαιτες να χάσετε μυς που εντέλει θα μειώσει ακόμα περισσότερο τον μεταβολισμό σας.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι το σώμα σας να καίει λιγότερες θερμίδες και να παίρνετε περισσότερο βάρος από ότι πριν κάνετε την δίαιτα.

Έξτρα tip : Δοκιμάστε το Garcinia Cambogia . Πρόκειται για ένα σκεύασμα που βοηθάει τον μεταβολισμό και θα επιταχύνει την διαδικασία καύσης λίπους. Δείτε πληροφορίες για το Garcinia Cambogia.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν επίσης:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *