11 εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης C

0
βιταμίνη c

11 εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης C

Τα οφέλη για την υγεία που προσφέρει η βιταμίνη περιλαμβάνουν:

  • τη πρόληψη και τη θεραπεία του κοινού κρυολογήματος
  • τον έλεγχο της υπέρτασης
  • την επούλωση του καταρράκτη
  • την πρόληψη κατά του καρκίνου
  • τη βελτίωση της διάθεσης σας
  • την επιβράδυνση της διαδικασίας της γήρανσης
  • την υποστήριξη ενός υγιούς καρδιαγγειακού συστήματος
  • τη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης
  • την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος
  • την προφύλαξη του σώματος από εποχιακές και τροφικές αλλεργίες

Η βιταμίνη C προσφέρει διάφορα οφέλη για την υγεία και θεωρείτε ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά που υπάρχουν.

Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε τα εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης C για το ανθρώπινο σώμα.

Το 1930 ο Albert Szent-Gyorgyi ανακάλυψε το χημικό ασκορβικό οξύ / βιταμίνη C που ήταν απαραίτητο για το ανθρώπινο σώμα ώστε να εκτελεί βασικές λειτουργίες.

Το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που υπάρχουν μέσα στα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Η ανεπάρκεια βιταμινών μπορεί να οδηγήσει σε πολύ σοβαρές ασθένειες. Το να γνωρίζουμε ποια φαγητά πρέπει να καταναλώνουμε ώστε να λαμβάνουμε όλες τις βιταμίνες είναι πολύ σημαντικό.

Ένας υγιεινός τρόπος ζωής και μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά είναι πολύ βασική για τη βελτίωση των πιθανοτήτων εμφάνισης ασθενειών όπως ο καρκίνος, ο υποθυρεοειδισμός και ο διαβήτης.

 

Τι είναι η βιταμίνη C;

Η βιταμίνη C είναι ίσως η πιο ισχυρή βιταμίνη που υπάρχει και μπορούμε να την καταναλώνουμε καθημερινά. Η βιταμίνη C δεν αποθηκεύεται από το σώμα, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η συχνή πρόσληψη της, η οποία μπορεί να αναπληρωθεί με κατανάλωση πλούσιων σε βιταμίνη C τροφίμων ή με τη λήψη συμπληρωμάτων.

Η βιταμίνη C δρα ως αντιοξειδωτικό, το οποίο είναι εξαιρετικά απαραίτητο για το σώμα ώστε να ενισχύσει το ανοσοποιητικό του σύστημα και να καταπολεμήσει το στρες των ελεύθερων ριζών.

Η βιταμίνη C επίσης χρησιμοποιείτε  από το σώμα στη διαδικασία σύνθεσης του κολλαγόνου, στη μεταβολική λειτουργία αλλά και στη διαδικασία αναγέννησης. Με λίγα λόγια, η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η συνολική καλή λειτουργία του σώματος.

Η βιταμίνη C είναι επίσης γνωστή ως ασκορβικό οξύ και είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη. Μια ανεπάρκεια της βιταμίνης C μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στη γενική μας υγεία. Το σκορβούτο είναι μια από τις πιο σημαντικές ασθένειες που είναι αποτέλεσμα της ανεπάρκειας βιταμίνης C και στο παρελθόν έχει στη στοιχίσει τη ζωή πολλών ανθρώπων.

Ένας ενήλικος άνδρας χρειάζεται 90mg βιταμίνης C την ημέρα και μια γυναίκα 75mg. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι γιατροί συστήνουν την αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης σε 85mg και στο θηλασμό στα 120mg. Οι γιατροί έχουν μελετήσει επίσης τα οφέλη για τους καπνιστές και συστήνουν λήψη 135mg βιταμίνης Cτην ημέρα.

 

Πηγές βιταμίνης C

Η καθημερινή διατροφή μας είναι υπεύθυνη για το μεγαλύτερο μέρος της πρόσληψης βιταμινών και μετάλλων. Η βιταμίνη C βρίσκεται στα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, τα συμπληρώματα είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για τον περιορισμό της ανεπάρκειας της βιταμίνης C.

 

Βιταμίνη τροφές

  • Ντομάτα
  • Κόκκινο πιπέρι / πράσινο πιπέρι
  • Μπρόκολο
  • Ακτινίδιο
  • Γκρέιπφρουτ
  • Λεμόνι
  • Πορτοκάλι
  • Φράουλες
  • Λάχανο
  • Πατάτα
  • Αρακάς
  • Σπανάκι
  • Ανανάς
  • Παπάγια

Αυτά είναι μερικά από τα τρόφιμα που είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης C. Τα συμπληρώματα βιταμίνης C περιέχουν συνήθως μια δόση ασκορβικού οξέος, η οποία είναι ισοδύναμη με τη φυσική βιταμίνη.

 

11 εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης C (ασκορβικό οξύ) 

  1. Πρόληψη και θεραπεία του κοινού κρυολογήματος

Το κοινό κρυολόγημα είναι μια επαναλαμβανόμενη ασθένεια για την οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια. Η πρόσληψη βιταμίνης C μπορεί να καταπολεμήσει το κοινό κρυολόγημα και είναι επίσης πολύ χρήσιμη για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων του.

Όταν εμφανίσετε συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος καλό θα ήταν να αυξήσετε την πρόσληψη βιταμίνης C με την λήψη κάποιου συμπληρώματος ή με την κατανάλωση περισσότερων τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.  Προσθέστε λεμόνι στη σούπα και το τσάι σας και επίσης πιείτε ένα χυμό πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ την ημέρα. Η βιταμίνη C έχει μια καταπραϋντική επίδραση στα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος.

 

  1. Πρόληψη του σκορβούτου

Το σκορβούτο είναι μια εκφυλιστική ασθένεια που επηρεάζει την ανάπτυξη των ιστών του σώματος. Επηρεάζει επίσης, τα αιμοφόρα αγγεία και αποδυναμώνει τα οστά.

Χρόνια πριν την πρόοδο της επιστήμης και τη δημιουργία συμπληρωμάτων διατροφής, οι περισσότεροι ναυτικοί και ψαράδες υπέφεραν από έλλειψη βιταμίνης C επειδή δεν είχαν πρόσβαση σε φρέσκα τρόφιμα. Κάτι που οδηγούσε σε πολλών ειδών ασθένειες. Η απώλεια των δοντιών, των μαλλιών και τα εύθραυστα νύχια είναι συμπτώματα του σκορβούτου.

 

  1. Βελτίωση της υπέρτασης

Η βιταμίνη C λειτουργεί με τρόπο ώστε να διευκολύνει τη ροή του αίματος στο σώμα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και  διατηρεί την πίεση του αίματος υπό έλεγχο, αποτρέποντας έτσι την υπέρταση. Η υπέρταση μπορεί να είναι θανατηφόρα σε ορισμένες περιπτώσεις και μπορεί ακόμα να είναι η αιτία απόφραξης ή ρήξης των αιμοφόρων αγγείων. Αν πάσχετε από υπέρταση είναι απαραίτητο να αυξήσετε την πρόσληψη βιταμίνης C.

 

  1. Προλαμβάνει τον καταρράκτη

Ο καταρράκτης είναι συχνά το αποτέλεσμα των ελεύθερων ριζών που καταστρέφουν τα αιμοφόρα αγγεία στο μάτι αλλά και της  ανεπάρκειας θρεπτικών ουσιών στο σώμα. Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο προστατεύει το μάτι από τις  εκφυλιστικές ασθένειες  όπως η ωχρά κηλίδα.

 

  1. Πρόληψη κατά του καρκίνου

Τα αντιοξειδωτικά είναι η απάντηση στην πρόληψη ασθενειών όπως ο καρκίνος. Η βιταμίνη C όχι μόνο ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά στην πραγματικότητα στοχεύει στις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν καρκίνο και είναι υπεύθυνες για τη βλάβη του κυτταρικού DNA.

 

  1. Καλή διάθεση

Η βιταμίνη C προάγει την παραγωγή της νορεπινεφρίνης, η οποία είναι μια ορμόνη και νευροδιαβιβαστής που συνδέεται με την καλή διάθεση.

 

  1. Αντιγήρανση

Η βιταμίνη C είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της παραγωγής κολλαγόνου στο ανθρώπινο σώμα. Το κολλαγόνο είναι αυτό που κρατάει το δέρμα και τους μυς εύπλαστα και ελαστικά ακόμη και στην τρίτη ηλικία. Ως αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C, βοηθά στη διατήρηση του νεανικού σώματος εσωτερικά και εξωτερικά και καθυστερεί την εμφάνιση σημαδιών γήρανσης.

 

  1. Υγιές καρδιαγγειακό σύστημα

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι υψηλές ποσότητες βιταμίνης C στο πλάσμα ενισχύουν την καρδιακή υγεία και προλαμβάνουν τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Η βιταμίνη C βοηθά επίσης στην χαλάρωση των αρτηριών και διευκολύνει τη ροή του αίματος μειώνοντας άμεσα τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών.

 

  1. Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης

Η κακή χοληστερίνη ή η LDL σχετίζεται στενά με τις καρδιακές παθήσεις αλλά και με τον διαβήτη. Η βιταμίνη C βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερίνης στο αίμα και επίσης διεγείρει την απέκκριση της χοληστερόλης από το σώμα. Η βιταμίνη C ενισχύει το μεταβολισμό σας και αποτρέπει την αποθήκευση της χοληστερόλης και του λίπους στο σώμα.

 

  1. Ενίσχυση της ανοσίας

Η ανοσία είναι η άμυνα του οργανισμού ενάντια στους επιβλαβείς παθογόνους οργανισμούς, τις  λοιμώξεις και τους ιούς. Το σώμα δημιουργεί έναν αμυντικό μηχανισμό που χρησιμοποιεί βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε.

Η βιταμίνη C είναι η πιο χρήσιμη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Η συχνή πρόσληψη βιταμίνης C μπορεί πραγματικά να βοηθήσει το σώμα στην καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών.

 

  1. Αντι-αλλεργικό

Η βιταμίνη C είναι ένα φυσικό αντι-αλλεργικό καθώς μειώνει την παραγωγή ισταμίνης, η οποία είναι υπεύθυνη για τις περισσότερες αλλεργικές αντιδράσεις. Αυτό μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο για την ασφάλεια του σώματος από εποχιακές και τροφικές αλλεργίες. Οι αυτοάνοσες ασθένειες είναι μια επικίνδυνη μορφή αλλεργικής αντίδρασης και η βιταμίνη C μπορεί πραγματικά να χρησιμοποιηθεί  για τη πρόληψη και τη θεραπεία αυτού του προβλήματος.

 

Συμπέρασμα

Η διατροφή μπορεί να είναι μια καλή θεραπεία για πολλές ασθένειες, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά μπορεί να καταπολεμήσει πολλές ασθένειες που είναι απειλητικές για τη ζωή μας. Η βιταμίνη C είναι ένα από τα πιο χρήσιμα αντιοξειδωτικά, τα οποία το σώμα χρησιμοποιεί σε πολλές διεργασίες του.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here