10 τρόποι να αντιμετωπίσετε την ψωρίαση στο σπίτι

3054
psoriasi sto spiti

10 τρόποι να αντιμετωπίσετε την ψωρίαση στο σπίτι

Θεραπεία της ψωρίασης

Η ψωρίαση είναι μια αυτοάνοση διαταραχή που χαρακτηρίζεται από κόκκινες πλάκες δέρματος που έχουν την τάση να ξεφλουδίζουν και να δημιουργούν νιφάδες.

Παρόλο που κάνει την εμφάνιση της στην επιδερμίδα σας, η ψωρίαση αρχίζει βαθιά μέσα στο σώμα σας μέσα στο ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Προέρχεται από τα κύτταρα Τ, έναν τύπο λευκών αιμοσφαιρίων. Τα κύτταρα Τ έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν το σώμα από τυχόν μολύνσεις και ασθένειες. Όταν αυτά τα κύτταρα ενεργοποιούνται λανθασμένα απενεργοποιούν άλλες ανοσολογικές λειτουργείες. Αυτές οι ανοσολογικές λειτουργίες μπορεί να οδηγήσουν στα συμπτώματα της ψωρίασης.

Παρότι δεν υπάρχει θεραπεία για την ψωρίαση, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε και θα σας βοηθήσουν με την ελάφρυνση των συμπτωμάτων.


  1. Πάρτε συμπληρώματα διατροφής

Τα συμπληρώματα διατροφής θα καλύψουν τις ανάγκες σας σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα της ψωρίασης από το εσωτερικό.

Το ιχθυέλαιο, η βιταμίνη D, το γαϊδουράγκαθο, η αλόη βέρα, το σταφύλι του Oregon και το έλαιο νυχτολούλουδου έχει αναφερθεί ότι βοηθούν στην αντιμετώπιση των ήπιων συμπτωμάτων της ψωρίασης.

Είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής.

  1. Αντιμετωπίστε το ξηρό δέρμα

Χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα για να διατηρήσετε το αέρα στο σπίτι και το γραφείο σας υγρό. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του ξηρού δέρματος πριν καν εμφανιστεί.

Οι ενυδατικές κρέμες για την ευαίσθητη επιδερμίδα είναι ιδανικές για να διατηρείται το δέρμα σας ενυδατωμένο και απαλό. Έτσι θα αποτρέψετε και την δημιουργία ψωριακών πλακών. Μη ξεχνάτε επίσης πως για τη θεραπεία της ψωρίασης, μεγάλο ρόλο παίζουν και οι διάφορες αλοιφές που κυκλοφορούν και έχουν στα συστατικά τους βιταμίνες και φυτικά συστατικά.

  1. Αποφύγετε τα αρώματα

Τα περισσότερα σαπούνια και αρώματα περιέχουν βαφές και άλλες χημικές ουσίες που μπορεί να ερεθίσουν την επιδερμίδα σας. Φυσικά μπορεί να σας κάνουν να μυρίζετε υπέροχα αλλά μπορούν επίσης να δημιουργήσουν φλεγμονή αν ακουμπήσουν τις ψωριακές πλάκες.

Αποφύγετε προϊόντα που περιέχουν άρωμα ή απλώς επιλέξτε αυτά με την ετικέτα «για το ευαίσθητο δέρμα».

  1. Τρώτε υγιεινά

Η διατροφή σας διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαχείριση της ψωρίασης.

Αν μειώσετε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και λιπαρών σνακ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βοηθήσετε στη μείωση των φλεγμονών που δημιουργούνται από τέτοιου είδους τροφές.

Τα ψάρια, τα καρύδια, τα προβιοτικά και τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι γνωστά για την ικανότητα τους να μειώσουν τις φλεγμονές.

Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για να μειωθούν τα συμπτώματα της ψωρίασης. Το ελαιόλαδο μπορεί επίσης να έχει χαλαρωτικά και ενυδατικά οφέλη όταν εφαρμόζεται τοπικά στην επιδερμίδα σας.

Δοκιμάστε να κάνετε μασάζ με λίγο ελαιόλαδο στις περιοχές που υπάρχουν ψωριακές πλάκες αλλά και στο τριχωτό της κεφαλής. Έπειτα συνεχίστε με το μπάνιο σας όπως συνήθως.

  1. Μουλιάστε το σώμα σας

Το ζεστό νερό μπορεί να είναι ερεθιστικό για το δέρμα σας. Όμως ένα χλιαρό μπάνιο με άλατα Epsom, mineral oil, γάλα ή ελαιόλαδο μπορεί να καταπραΰνει το αίσθημα φαγούρας και καύσου στην επιδερμίδας σας. Επίσης έτσι θα μπορέσουν να εισχωρήσουν τα ενυδατικά συστατικά μέσα στις ψωριακές πλάκες.

Για διπλά οφέλη ενυδατώστε την επιδερμίδα σας αμέσως μετά το μπάνιο σας.

  1. Επωφεληθείτε από τις ακτίνες

Η θεραπεία φωτός περιλαμβάνει την έκθεση του σώματος σας σε υπεριώδη ακτινοβολία υπό την επίβλεψη του γιατρού σας φυσικά.

Το υπεριώδες φως μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της ανάπτυξης των κυττάρων που πυροδοτούν την ψωρίαση. Αυτός ο τρόπος θεραπείας απαιτεί συχνές και συνεπείς συνεδρίες.

Μην μπερδέψετε αυτό το είδος θεραπείας με τα σολάριουμ καθώς δεν θα υπάρξουν τα ίδια αποτελέσματα. Το υπερβολικό ηλιακό φως μπορεί να επιδεινώσει την ψωρίαση.

Η θεραπεία φωτός πρέπει πάντα να γίνεται υπό την επίβλεψη του γιατρού σας.

  1. Μειώστε το άγχος

Οποιαδήποτε χρόνια πάθηση, όπως είναι και η ψωρίαση, μπορεί να σας δημιουργεί επιπρόσθετο άγχος. Αυτό συχνά δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο επειδή το άγχος μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της ψωρίασης.

Εκτός από την μείωση του στρες προσπαθήστε να εφαρμόσετε και άλλες πρακτικές διαχείρισης του όπως είναι η γιόγκα και ο διαλογισμός.

  1. Αποφύγετε το αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι μια αιτία που χειροτερεύει τα συμπτώματα της ψωρίασης σε πολλούς ανθρώπους.

Μια μελέτη του 2015 εντόπισε αυξημένο κίνδυνο επιδείνωσης της ψωρίασης σε γυναίκες που έπιναν μύρα. Οι γυναίκες που έπιναν τουλάχιστον 5 μπύρες την εβδομάδα είχαν τις διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν ψωρίαση σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν έπιναν.

  1. Δοκιμάστε τον κουρκουμά

Τα βότανα χρησιμοποιούνται πολύ συχνά για τη θεραπεία διάφορων παθήσεων.

Έχει διαπιστωθεί ότι ο κουρκουμάς βοηθά στην ελαχιστοποίηση της φλεγμονής που δημιουργείται από την ψωρίαση. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τον κουρκουμά πασπαλίζοντας το φαγητό σας είτε λαμβάνοντας κάποιο συμπλήρωμα διατροφής σε μορφή χαπιού.

Συζητήστε με το γιατρό σας τα πιθανά οφέλη του κουρκουμά για εσάς. Η δοσολογία που προτείνεται είναι από 1,5 έως 3 γραμμάρια την ημέρα.

  1. Κόψτε το κάπνισμα

Αποφύγετε τον καπνό. Το κάπνισμα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης της ψωρίασης. Εάν έχετε ήδη ψωρίαση το κάπνισμα μπορεί να κάνει τα συμπτώματα σας πιο έντονα.

Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη θεραπεία για τα συμπτώματα της ψωρίασης που να ανταποκρίνεται σε όλους του παθόντες. Κάτι που δουλεύει σε ένα άτομο μπορεί να μην λειτουργεί σε κάποιον άλλο.

Αυτές οι επιλογές που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνοι σας είναι πολύ πιθανό να έχουν καλά αποτελέσματα σε ήπιες περιπτώσεις ψωρίασης. Για πιο σοβαρές απαιτείται μια συνταγογραφημένη θεραπεία. Πάντα συζητάτε με τον γιατρό σας πριν ακολουθήσετε κάποιο είδος θεραπείας.