9 επιστημονικά οφέλη για την υγεία μας που προσφέρει το κεφίρ

460
κεφίρ

9 επιστημονικά οφέλη για την υγεία μας που προσφέρει το κεφίρ

Το κεφίρ έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και προβιοτικά και είναι επωφελές για την πέψη και την υγεία του εντέρου.

Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι πιο υγιεινό από το γιαούρτι.

Δείτε παρακάτω 9 οφέλη που προσφέρει το κεφίρ και είναι βασισμένα σε έρευνες.

 

  1. Το κεφίρ είναι μια εκπληκτική πηγή πολλών θρεπτικών ουσιών.

Είναι ένα ζυμωμένο ποτό που παραδοσιακά παρασκευάζετε με αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα.

Δημιουργείται αν θα προσθέσετε κόκκους κεφίρ στο γάλα. Αυτοί οι κόκκοι του κεφίρ είναι αποικίες από κόκκους ζύμης και βακτηρίδια γαλακτικού οξέος που στην εμφάνιση μοιάζουν με το κουνουπίδι.

Για περισσότερες από 24 ώρες οι μικροοργανισμοί που βρίσκονται στους κόκκους του κεφίρ πολλαπλασιάζονται και ζυμώνουν όσο βρίσκονται μέσα στο γάλα και το μετατρέπουν σε κεφίρ.

Στη συνέχεια οι κόκκοι αυτοί αφαιρούνται από του υγρό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά.

Με άλλα λόγια το κεφίρ είναι το ποτό όμως οι κόκκοι κεφίρ είναι η πρώτη ύλη που χρησιμοποιείτε για να δημιουργηθεί το ποτό.

Το κεφίρ προέρχεται από την Ανατολική Ευρώπη και τη Νοτιοδυτική Ασία. Το όνομα του βγαίνει από την Τουρκική λέξη keyif που σημαίνει «καλή αίσθηση» μετά το φαγητό.

Τα βακτηρίδια γαλακτικού οξέος μετατρέπουν τη λακτόζη που βρίσκεται στο γάλα σε γαλακτικό οξύ οπότε το κεφίρ έχει ξινή γεύση σα το γιαούρτι αλλά πιο λεπτόρρευστη σύσταση.

 

Μια μερίδα 175ml κεφίρ περιέχει:

  • Πρωτεΐνη: 4 γραμμάρια
  • Ασβέστιο: 10% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Φώσφορος: 15% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Βιταμίνη Β12: 12% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Ριβοφλαβίνη (Β2): 10% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Μαγνήσιο: 3% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Μικρές ποσότητες βιταμίνης

Επιπλέον το κεφίρ περιέχει 100 θερμίδες, 7 με 8 γραμμάρια υδατανθράκων και 3 με 6 γραμμάρια λίπους ανάλογα πάντα με τον τύπο γάλακτος που χρησιμοποιείται για να το φτιάξετε.

Υπάρχει επίσης κεφίρ χωρίς λακτόζη που φτιάχνεται από γάλα καρύδας, γάλα αμυγδάλου ή οποιοδήποτε άλλο γλυκό υγρό. Φυσικά αυτά τα ποτά δεν θα περιέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά και οφέλη για την υγεία με το κεφίρ που φτιάχνεται από γάλα αγελαδινό ή κατσικίσιο.

 

  1. Το κεφίρ είναι πιο ισχυρό προβιοτικό από το γιαούρτι

Μερικοί μικροοργανισμοί έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία του ατόμου αφού θα τους καταναλώσει το άτομο.

Γνωστά ως προβιοτικά αυτοί οι μικροοργανισμοί μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της υγείας σας με πολλούς τρόπους. Κυρίως βοηθώντας την πέψη, τη διαχείριση του βάρους και την ψυχική σας υγεία.

Το γιαούρτι είναι το πιο γνωστό προβιοτικό φαγητό στη δυτική διατροφή αλλά το κεφίρ είναι στην πραγματικότητα μια πολύ πιο ισχυρή πηγή προβιοτικών.

Οι κόκκοι κεφίρ περιέχουν έως και 61 στελέχη βακτηρίων και ζυμών καθιστώντας τα μια πολύ πλούσια πηγή ποικίλλων προβιοτικών, να και η ποικιλία δεν είναι πάντοτε συγκεκριμένη.

Άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση παρασκευάζονται από πολύ λιγότερα στελέχη και ίσως να μην περιέχουν καθόλου ζύμες.

 

  1. Το κεφίρ έχει ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες

Ορισμένα προβιοτικά που βρίσκονται στο κεφίρ πιστεύεται ότι προστατεύουν από λοιμώξεις.

Σε αυτά περιλαμβάνετε και το προβιοτικό Lactobacillus kefiri, το οποίο είναι μοναδικό και βρίσκεται μόνο στο κεφίρ.

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι αυτό το προβιοτικό μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη διαφόρων βλαβερών βακτηρίων στα οποία συμπεριλαμβάνονται η σαλμονέλα, το ελικοβακτηρίδιο και ο E. Coli.

Το Kefiran, ένας τύπος υδατάνθρακα που υπάρχει στο κεφίρ, έχει επίσης αντιβακτηριακές ιδιότητες.

 

  1. Το κεφίρ μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών και να μειώσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Η οστεοπόρωση χαρακτηρίζεται από επιδείνωση του οστικού ιστού και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του δυτικού κόσμου.

Είναι ιδιαίτερα συχνή στις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας και αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος.

Η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να βελτιώσετε την υγεία των οστών σας και να επιβραδύνετε την εξέλιξη της οστεοπόρωσης.

Το κεφίρ από πλήρες γάλα είναι μια πηγή ασβεστίου και βιταμίνης Κ2 – η οποία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό του ασβεστίου. Η επάρκεια σε Κ2 έχει αποδειχτεί ότι μειώνει τον κίνδυνο κατάγματος σε ποσοστό 81%.

Πρόσφατες μελέτες σε ζώα συνδέουν το κεφίρ με αυξημένη απορρόφηση ασβεστίου από τα κύτταρα των οστών. Αυτό οδηγεί σε βελτιωμένη πυκνότητα των οστών ή οποία θα βοηθήσει στην πρόληψη των καταγμάτων.

 

  1. Το κεφίρ μπορεί να προστατέψει από τον καρκίνο

Ο καρκίνος είναι μια από τις κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Εμφανίζεται όταν μη φυσιολογικά κύτταρα στο σώμα αναπτύσσονται ανεξέλεγκτα, όπως γίνεται σε έναν όγκο.

Το προβιοτικά σε ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα πιστεύεται ότι μειώνουν την ανάπτυξη του όγκου, τονώνοντας το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Ως εκ τούτου είναι πιθανό το κεφίρ να μπορεί να καταπολεμήσει τον καρκίνο.

Μια μελέτη συμπέρανε ότι το κεφίρ μπορεί να μειώσει τον αριθμό των καρκινικών κυττάρων του ανθρώπινου μαστού κατά 56% σε σύγκριση με 14% του γιαουρτιού.

Λάβετε υπόψιν όμως, ότι αυτές οι έρευνες είναι εργαστηριακές, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει σε ανθρώπους ώστε να μπορέσουν να βγουν συμπεράσματα.

 

  1. Τα προβιοτικά που βρίσκονται στο κεφίρ μπορούν να βοηθήσουν σε διάφορα προβλήματα του πεπτικού.

Τα προβιοτικά στο κεφίρ μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της καλής ισορροπίας των καλών βακτηρίων του εντέρου.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το κεφίρ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη θεραπεία των περισσότερων μορφών διάρροιας.

Επιπλέον πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά μπορούν να ανακουφίσουν από πολλά πεπτικά προβλήματα.

Αυτά περιλαμβάνου το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τα έλκη και πολλά άλλα. Για αυτό το λόγο το κεφίρ είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν έχετε πεπτικά προβλήματα.

 

  1. Το κεφίρ έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λακτόζη

Τα κανονικά γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν μια φυσική ζάχαρη, τη λακτόζη. Πολλοί άνθρωποι ιδιαίτερα οι ενήλικες, δεν μπορούν να διασπάσουν και να αφομοιώσουν σωστά τη λακτόζη. Αυτή η κατάσταση είναι η δυσανεξία στη λακτόζη.

Τα βακτηρίδια γαλακτικού οξέος στα ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και το κεφίρ μετατρέπουν τη λακτόζη σε γαλακτικό οξύ, επομένως αυτά τα τρόφιμα είναι πολύ χαμηλότερα σε λακτόζη από το γάλα.

Επίσης περιέχουν ένζυμα που μπορούν να βοηθήσουν περαιτέρω στη διάσπαση της λακτόζης. Επομένως το κεφίρ είναι σχετικά ανεκτό από τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη.

 

  1. Το κεφίρ μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα αλλεργίας και άσθματος

Οι αλλεργικές αντιδράσεις προκαλούνται από φλεγμονώδεις αντιδράσεις κατά ορισμένων τροφίμων ή ουσιών.

Οι άνθρωποι με υπερβολικά ευαίσθητο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο επιρρεπείς σε αλλεργίες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν και το άσθμα.

Σε μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα, έχει αποδειχθεί ότι το κεφίρ καταστέλλει τις φλεγμονώδεις αποκρίσεις που οφείλονται στις αλλεργίες και το άσθμα.

Πρέπει να γίνουν μελέτες και σε ανθρώπους για να γίνει καλύτερη διερεύνηση του θέματος.

 

  1. Είναι εύκολο να το βρείτε και να το φτιάξετε και στο σπίτι

Μπορείτε να βρείτε κεφίρ στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σας αλλά και να το φτιάξετε μόνοι σας. Μπορείτε να βρείτε κόκκους κεφίρ σε επιλεγμένα καταστήματα υγιεινής διατροφής.

 

Συμπέρασμα

Το κεφίρ είναι ένα υγιές ζυμωμένο γαλακτοκομικό που μοιάζει σαν ένα πόσιμο γιαούρτι. Παραδοσιακά παρασκευάζεται από γάλα αγελαδινό ή κατσικίσιο αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και άλλα ποτά.

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, ενισχύει τα πεπτικά προβλήματα, βελτιώνει την υγεία των οστών και μπορεί ακόμη και να καταπολεμήσει τον καρκίνο.