Ασκήσεις για σκολίωση

616
ασκησεις για σκολιωση

Ασκήσεις για σκολίωση

3 ασκήσεις και 2 διατάσεις για την σκολίωση που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι.

Η σκολίωση χαρακτηρίζεται από μια καμπύλη σχήματος Sή Cστη σπονδυλική σας στήλη. Συνήθως εμφανίζεται κατά την παιδική ηλικία αλλά μπορεί να συμβεί και αργότερα στην ενήλικη ζωή σας.

 

Η σκολίωση μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως:

  • γενετική
  • ανώμαλη πυελική θέση
  • παρελθούσες χειρουργικές επεμβάσεις στη σπονδυλική στήλη ή τις αρθρώσεις
  • κάποια βλάβη στο γόνατο ή τα πόδια σας γενικά
  • τραυματισμός

 

Ορισμένες καμπύλες της σπονδυλικής στήλης είναι πιο έντονες και πιο σοβαρές από άλλες. Σε μέτριες και σοβαρές περιπτώσεις πιθανόν να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για να διορθωθεί η σκολίωση. Αν υποψιάζεστε ότι έχετε σκολίωση εσείς ή το παιδί σας συμβουλευτείτε ένα γιατρό για να μπορέσετε να βγάλετε την κατάλληλη θεραπεία.

Η διάφορά ανάμεσα σε μια τυπική σπονδυλική στήλη και μια με σκολίωση είναι ότι η φυσιολογική μπορεί να κινηθεί από τη μια μεριά στην άλλη. Όταν περπατάμε για παράδειγμα η σπονδυλική στήλη περιστρέφεται αριστερά και δεξιά και επιστρέφει και πάλι στο κέντρο. Οι άνθρωποι με σκολίωση δυσκολεύονται να γυρίσουν προς την μία πλευρά και πονούν, λόγω της καμπύλης που έχει η σπονδυλική τους στήλη. 

 

2 διατάσεις για να βελτιώσετε την σκολίωση

Η εξεύρεση νέων τρόπων κίνησης θα σας βοηθήσει να αποκαταστήσετε ορισμένα από τα προβλήματα που σας δημιουργεί η σκολίωση.

Η πρώτη διάταση είναι να λυγήσετε το σώμα σας προς τη μεριά που σχηματίζεται η καμπύλη ώστε να τεντώσει λίγο περισσότερο ο μυς. Αυτή η κίνηση θα προκαλέσει τον μυ που τεντώνετε να μαζευτεί και τελικά να μικρύνει.

Η σκολίωση επηρεάζει την ικανότητα του κεντρικού νευρικού συστήματος να βοηθήσει τους μυς στην κίνηση που κάνουν. Πρέπει να τεντώσετε τους μυς όσο περισσότερο μπορείτε για να μικρύνουν τελικά.

Η δεύτερη διάταση είναι το ακριβώς αντίθετο. Αν η σπονδυλική σας στήλη κλίνει προς τα αριστερά τότε εσείς γυρίστε την προς τα δεξιά. Αν και αυτή η προσέγγιση δεν λειτουργεί πάντα με τον καλύτερο τρόπο.  Αν πάρετε μια ζώνη και την τεντώσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια την αφήσετε αυτή δεν θα μπορεί να επιστρέψει στην αρχική της κατάσταση. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τους μυς.

 

3 ασκήσεις για την σκολίωση

Οι ακόλουθες ασκήσεις απευθύνονται σε άτομα με σκολίωση. Η άσκηση είναι σημαντική για τη γενική καλή υγεία και δέουσας σημασίας για τα άτομα με σκολίωση.

 

Βήμα προς τα κάτω και προέκτασή ενός χεριού. (θα χρειαστείτε ένα σκαλάκι ή χαμηλό σκαμνί)

  • Κάντε ένα βήμα ανεβάζοντας το ένα πόδι σας στο σκαλάκι. (το πόδι στη μεριά που σχηματίζεται η καμπύλη)
  • Χαμηλώστε το αντίθετο πόδι προς το πάτωμα καθώς λυγίζετε το γόνατο σας.
  • Καθώς κατεβαίνετε σηκώστε το χέρι που βρίσκεται στην ίδια πλευρά, όσο πιο ψηλά γίνεται.
  • Εκτελέστε 2 με 3 σετ αυτής της άσκησης με 5 έως 10 επαναλήψεις μόνο σε αυτήν την πλευρά.
  • Μην κάνετε την άσκηση από την αντίθετη μεριά.

 

Στάση του σκύλου προς τα πάνω και προς τα κάτω

  • Ελάτε στη θέση σανίδα με τις παλάμες στο πάτωμα και να στηρίζεστε στα δάχτυλα των ποδιών.
  • Έπειτα σπρώξτε τους γοφούς σας προς τα πίσω και πάνω όσο το δυνατόν μπορείτε περισσότερο.
  • Μείνετε σε αυτή τη θέση για 2 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια χαμηλώστε το ισχίο προς τα κάτω φτάνοντας το πάτωμα.
  • Προσπαθήστε να φτάσετε όσο πιο κάτω μπορείτε χωρίς όμως να νιώσετε πόνο και δυσφορία στην πλάτη.
  • Κάντε 2 με 3 σετ των 5 ή 10 επαναλήψεων.

 

Έκταση των χεριών με προέκταση του ποδιού

  • Κάντε ένα μικρό βήμα μπροστά με το πόδι που βρίσκεται στη μεριά της καμπύλης.
  • Κρατήστε τον κορμό σας όσο πιο ίσιο μπορείτε.
  • Κάντε εναλλαγές του βάρους σα από το ένα πόδι στο άλλο, επιτρέποντας στο πόδι που βρίσκεται μπροστά να λυγίσει ενώ στηρίζει το βάρος του σώματος σας.
  • Καθώς μετατοπίζετε το βάρος προς τα εμπρός σηκώστε το αντίθετο χέρι όσο πιο ψηλά μπορείτε.
  • Ενώ το χέρι σας φτάνει προς τα πάνω περάστε το άλλο χέρι από πίσω και τραβήξτε όσο περισσότερο μπορείτε. Αυτό κάνει τη σπονδυλική στήλη να γυρίσει προς την πλευρά του ποδιού που προεξέχει.
  • Εκτελέσετε αυτή την άσκηση μόνο από τη μία πλευρά.
  • Κάντε 2 με 3 σετ των 10 επαναλήψεων.

 

Είδη σκολίωσης

Ορισμένες ασκήσεις θα σας συστήσει και ο γιατρός σας αν και πιθανόν να σας γράψει και κάποιες επισκέψεις σε φυσιοθεραπευτή για να σας βοηθήσει ανάλογα με τον τύπο της σκολίωσης και τη μορφολογία της σπονδυλικής σας στήλης.

Η ήπια σκολίωση δεν απαιτεί σημαντική ιατρική φροντίδα και δεν είναι ιδιαίτερα ορατή με το μάτι όσο άλλες διαταραχές της στάσης του σώματος. Γενικά ήπια σκολίωση χαρακτηρίζεται οποιαδήποτε καμπυλότητα της σπονδυλικής στήλης είναι μικρότερη από 20 μοίρες. Η ήπια σκολίωση είναι η πιο ευαίσθητη στη θεραπεία μέσω τη άσκησης.

Η μέτρια σκολίωση μπορεί να αντιμετωπιστεί και με την άσκηση όμως συνήθως προτείνεται η χρήση κάποιου ειδικού νάρθηκα. Η μέτρια σκολίωση χαρακτηρίζεται από καμπυλότητα 20 έως 40 μοιρών.

 

Αντιμετώπιση της σκολίωσης

Η ήπια σκολίωση συχνά αντιμετωπίζεται απλά με άσκηση, ιατρική παρατήρηση και φυσιοθεραπεία. Σε ορισμένα άτομα με σκολίωση συνιστάται η γιόγκα για να μειωθεί ο πόνος και να αυξηθεί η ευελιξία.

Η μέτρια σκολίωση συνήθως θα χρειαστεί κάποια περαιτέρω στήριξη για να μην μεγαλώσει η καμπύλη της σπονδυλικής στήλης. Ανάλογα με την καμπυλότητα ο γιατρός θα προτείνει διάφορες μεθόδους θεραπείας.

Όταν η σπονδυλική στήλη φθάσει σε μια ορισμένη καμπυλότητα και το άτομο βρίσκεται σε κατάλληλη τότε συνήθως προτείνεται χειρουργική επέμβαση.

 

Η χειρουργική επέμβαση για τη διόρθωση της σκολίωσης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως:

  • τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η σπονδυλική σας στήλη
  • το ύψος σας
  • από το αν άλλα μέρη του σώματος σας έχουν επηρεαστεί από την καμπυλότητα της σπονδυλικής σας στήλης

 

Η άσκηση συνιστάται όλο και περισσότερο ως θεραπεία για ήπια έως μέτρια σκολίωση. Εάν κάνετε συστηματικά τις ασκήσεις θα μπορέσετε να σταματήσετε τον ρυθμό με τον οποίο η σπονδυλική σας στήλη καμπυλώνεται.

Το πιλάτες και η γιόγκα προτείνονται για να μειωθεί ο πόνος και να βελτιωθεί η ευελιξία της σπονδυλικής στήλης. Αυτό εξασφαλίζει ότι δεν θα βλάψετε το σκελετικό σας σύστημα κάνοντας αυτές τις ασκήσεις.