Διατροφή για την προστατίτιδα

154
διατροφη για την προστατιτιδα

Διατροφή για την προστατίτιδα

Μπορεί να αναρωτιέστε πως μπορεί η διατροφή σας να επηρεάσει την προστατίτιδα. Έχει αποδειχτεί όμως ότι και η διατροφή που ακολουθούν οι άνδρες με προστατίτιδα είναι πολύ σημαντική.

Στην πραγματικότητα, η διατροφή θα πρέπει να είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της θεραπείας για το χρόνιο σύνδρομο προστατίτιδας / χρόνιου πυελικού πόνου.

Η σωστή διατροφή αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια όσον αφορά την υγεία και την ευεξία ολόκληρου του σώματος μας.

Μην ξεχνάτε ότι τα περισσότερα προβλήματα του προστάτη και της πυέλου προέρχονται από διαφορετικά σημεία και όχι από τον ίδιο τον προστάτη.

Ορισμένες τροφές και αλλεργίες σε τρόφιμα μπορούν να δημιουργήσουν δυσάρεστες αντιδράσεις στο σώμα σας με τη μορφή της φλεγμονής, η οποία μπορεί να συμβάλλει στον πυελικό πόνο.

Αυτός είναι ο λόγος που είναι τόσο σημαντικό να προσδιοριστούν τα διατροφικά σας προβλήματα αφού θα γίνει η διάγνωση της χρόνιας προστατίτιδας και θα προσδιορίσετε την κατάλληλη μορφή θεραπείας. Η σωστή διατροφή μπορεί θα μειώσει τη φλεγμονή και άρα τα συμπτώματα, μειώνοντας έτσι τον πόνο.

 

Η θεραπεία της προστατίτιδας με φυσικό τρόπο βασίζετε σε ένα συνονθύλευμα πραγμάτων όπως:

  • Φυσικές θεραπείες προστατίτιδας – Δίαιτα που αποκλείει την κατανάλωση σιταριού
  • Φυτοθεραπεία – Χρήση προβιοτικών
  • Εναλλακτικές θεραπείες (βελονισμός, μασάζ του προστάτη, αποκατάσταση της πυέλου και θεραπεία)
  • Φροντίδα του σώματος (άσκηση, χρόνια διαχείριση άγχους, τρόπος ζωής)

 

Είναι σημαντικό να καταλάβετε ποιες τροφές μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματά σας και να αποφύγετε αυτά τα τρόφιμα.

Τα πιο συνηθισμένα τρόφιμα που έχουν βρεθεί ότι προκαλούν συμπτώματα προστατίτιδας περιλαμβάνουν:

  • Πικάντικα τρόφιμα
  • Καυτερές πιπεριές
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Όξινα τρόφιμα
  • Σιτάρι
  • Γλουτένη
  • Καφεΐνη

Φυσικά θα μπορούσαν και άλλα τρόφιμα να πυροδοτούν τα συμπτώματα της προστατίτιδας, ειδικά εάν έχετε μια αλλεργία ή δυσανεξία σε ορισμένα τρόφιμα.

Μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να αποφεύγετε τα τρόφιμα που γενικά σχετίζονται με την πρόκληση φλεγμονής ή πόνου στο σώμα.

Ορισμένα τρόφιμα που μπορεί να οφείλονται για την επιδείνωση της φλεγμονής περιλαμβάνουν ζάχαρη, τεχνητά γλυκαντικά όπως ασπαρτάμη, τρανς λιπαρά, γλουταμινικό νάτριο (MSG), πατάτες, μελιτζάνες, πιπεριές, ντομάτες και καζεΐνη (πρωτεΐνες γαλακτοκομικών).

Οι καυτερές πιπεριές παίρνουν την κάψα τους από την καψαϊκίνη, η οποία μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία του ορθού σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, μια κατάσταση που συχνά συναντάται επίσης στους άνδρες που πάσχουν από χρόνια προστατίτιδα.

Φαίνεται επίσης να υπάρχει κάποια συσχέτιση μεταξύ της υγείας του εντέρου και της προστατίτιδας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε προβιοτικά ή η λήψη ποιοτικού συμπληρώματος προβιοτικών αποτελεί μέρος μιας δίαιτας φιλικής προς την προστατίτιδα.

Τα προβιοτικά είναι η χρήσιμη μικροχλωρίδα του εντέρου που περιλαμβάνει βακτήρια που κανονικά βρίσκονται σε ισορροπία με άλλα βακτηρίδια που βρίσκονται στην εντερική οδό.

Άλλες διατροφικές αιτίες της προστατίτιδας μπορεί να σχετίζονται με έλλειψη ψευδαργύρου από τη διατροφή σας ή την περιβαλλοντική ρύπανση. Το BPA είναι ένα συστατικό που βρίσκεται σε πολλά πλαστικά προϊόντα και δοχεία τροφίμων (συμπεριλαμβανομένων των κονσερβοποιημένων τροφίμων), τα οποία εισχωρούν στα τρόφιμα.

Η δυσανεξία ή η αλλεργία σε τρόφιμα μπορούν επίσης να συμβάλλουν στα συμπτώματα της προστατίτιδας.

Μια τροφική αλλεργία είναι μια απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος και τα συμπτώματα γενικά μπορεί να επηρεάσουν ολόκληρο το σώμα.

 

Μια τροφική αλλεργία μπορεί να προκαλέσει:

  • Εμετός
  • Διάρροια
  • Ναυτία
  • Κοιλιακός πόνος
  • Κνίδωση
  • Φαγούρα στο δέρμα
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Απότομη πτώση της αρτηριακής πίεσης
  • Δυσκολία στην κατάποση

 

Εάν έχετε δυσανεξία σε κάποια τρόφιμα, μπορεί να εμφανίσετε κάποια παρόμοια συμπτώματα όπως μιας αλλεργίας, αλλά συνολικά είναι γενικά λιγότερο επικίνδυνα. Τα συμπτώματα δυσανεξίας σε τρόφιμα μπορεί να είναι δυσάρεστα, αλλά τα συμπτώματα αλλεργίας στα τρόφιμα μπορεί να είναι απειλητικά για τη ζωή.

Τα συμπτώματα δυσανεξίας σε τρόφιμα μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Εμετός
  • Διάρροια
  • Ναυτία
  • Κοιλιακός πόνος
  • Αέρια
  • Φούσκωμα
  • Πονοκέφαλος
  • Κράμπες
  • Ευερεθιστότητα
  • Νευρικότητα

Μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστεί μια τροφική αλλεργία ή δυσανεξία σε τρόφιμα. Μπορεί να μην έχετε κάποια αντίδραση σε συγκεκριμένο φαγητό για λίγες ώρες ή ακόμα και ημέρες. Η αντίδρασή σας μπορεί να είναι μια επιδείνωση των συμπτωμάτων της προστατίτιδας αντί για τα κοινά παραπάνω συμπτώματα που θα συσχετίζονται με μια δυσανεξία ή αλλεργία.

Αν νομίζετε ότι μπορεί να φταίει μια τροφική αλλεργία ή δυσανεξία για την εκδήλωση των συμπτωμάτων της προστατίτιδας, δοκιμάστε να ακολουθήσετε μια δίαιτα που θα εξαλείψει αυτά τα τρόφιμα από τη διατροφή σας ή να κάνετε τα απαραίτητα τεστ αλλεργιών.

 

Πολλοί άντρες παρατηρούν πολύ μεγάλη βελτίωση στα συμπτώματα της προστατίτιδας αν ακολουθήσουν μια δίαιτα χωρίς σιτάρι ή χωρίς καθόλου γλουτένη.

Το σιτάρι και μια πρωτεΐνη στο σιτάρι και σε ορισμένους άλλους κόκκους που ονομάζονται γλουτένη, μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή, που μπορεί να βλάψει το σώμα σας και να σας εξασθενήσει. Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη αποφεύγει το κριθάρι, τη βύνη και το σιτάρι.

Γενικά, είναι σημαντικό να τρώτε μια υγιεινή και θρεπτική διατροφή ως μέρος της διαχείρισης της προστατίτιδας και της γενικής σας υγείας.

Θα πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε τρόφιμα που συνήθως σχετίζονται με την εκδήλωση προστατίτιδας και να προσπαθήσετε να συμπεριλάβετε πολλά ολόκληρα και φυσικά τρόφιμα όπως τα εξής:

  • Λαχανικά, ειδικά σταυράνθη λαχανικά όπως λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανίδα και άλλα.
  • Φρούτα (Αποφύγετε τα όξινα φρούτα εάν επηρεάζουν την προστατίτιδα σας)
  • Πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας (Η φυτική πρωτεΐνη είναι καλύτερη από τη ζωική)
  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο
  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και υγιή λίπη
  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες

 

Συμπληρώματα για την προστατίτιδα

Μια δίαιτα όπως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τη φλεγμονή στο σώμα σας. Είναι καλή ιδέα να μειώσετε το κόκκινο κρέας και να επιλέξετε αντ’ αυτού πρωτεΐνες όπως τα ψάρια, τα φασόλια, οι φακές και τα καρύδια, τα οποία είναι χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη.

Επίσης καλό είναι να καταναλώνετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και λυκοπένιο, αλλά πρέπει να αποφεύγετε τις όξινες ντομάτες ή τα φρούτα εάν διαπιστώσετε ότι προκαλούν πρόβλημα στον προστάτι σας ή επιδεινώνουν τα συμπτώματα της προστατίτιδας.

Είναι επίσης σημαντικό να πίνετε πολύ νερό και να παραμείνετε ενυδατωμένοι, αλλά θα πρέπει να αποφεύγετε τα ζαχαρούχα ποτά όπως τα αναψυκτικά αλλά και τα καφεϊνούχα καφέ ή τσάι, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι επιδεινώνουν τα συμπτώματα της προστατίτιδας. Θα πρέπει επίσης να περιορίσετε ή να αποφύγετε το αλκοόλ, το οποίο μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της προστατίτιδας.

 

Οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν κάποια τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των συμπτωμάτων της προστατίτιδας.

Τα τρόφιμα και τα συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν στην υγεία του προστάτη και των ούρων περιλαμβάνουν:

  • Γλυκεροφωσφορικό ασβέστιο (εξουδετερώνει τα όξινα τρόφιμα)
  • Docusate (μαλακώνει τα κόπρανα)
  • Psyllium (ίνες),
  • Πολυκαρφοφίλη (καθαρτικό)
  • Νερό
  • Μαγειρική σόδα

Μπορεί να έχετε παρατηρήσει κι εσείς ότι μερικά τρόφιμα σας βοηθούν ενώ αν αφαιρέστε κάποια τρόφιμα εντελώς από τη διατροφή σας θα είναι πολύ ευεργετικό και θα βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων σας. Γενικά η καλή υγεία του εντέρου βοηθά στη διαχείριση των συμπτωμάτων της προστατίτιδας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια προσέγγιση που θα περιλαμβάνει ολόκληρο το σώμα σας είναι το κλειδί και γιατί η καθημερινή λήψη προβιοτικών είναι επίσης ένα σημαντικό συστατικό μιας υγιεινής διατροφής για την προστατίτιδα.

Θα διαπιστώσετε ότι η ισορροπημένη διατροφή και η εξάλειψη των αλλεργιογόνων ή των τροφών που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τα συμπτώματα της προστατίτιδας θα έχει θετικές επιπτώσεις στο πώς αισθάνεστε γενικά.