Είστε συνεχώς κουρασμένοι και δεν ξέρετε το λόγο; Μάθετε εδώ τι μπορεί να συμβαίνει!

420
συνεχής αίσθηση κούρασης

Είστε συνεχώς κουρασμένοι και δεν ξέρετε το λόγο; Μάθετε εδώ τι μπορεί να συμβαίνει!

Δείτε παρακάτω τι μπορεί να φταίει

Είστε συνεχώς κουρασμένοι και υποτονικοί ενώ έχετε κοιμηθεί αρκετές ώρες;

Φυσικά κάποιο είδος ανεπάρκειας ή ασθένειας μπορεί να σας κάνει να νιώθετε έτσι αλλά πολύ συχνά υπάρχουν άλλοι λόγοι για τους οποίους αισθάνεστε ατονία καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας.

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι είναι:

  1. Ο κύκλος ύπνου σας είναι διακοπτόμενος

Συχνά εστιάζουμε μόνο στο πόσες ώρες κοιμόμαστε κάθε ημέρα. Πρέπει να προσπαθείτε να κοιμάστε 7 με 8 συνεχόμενες ώρες κάθε βράδυ. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο τείνουν να παίρνουν βάρος.

Μην ξεχνάτε ότι o ρυθμός ύπνου παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Αυτό σημαίνει ότι εάν συνηθίζεται να κοιμάστε διαφορετικές ώρες κάθε ημέρα -επειδή για παράδειγμα κάνετε μια εργασία με βάρδιες- αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία σας.

Αισθάνεστε ότι είστε εντελώς εξαντλημένοι την Άνοιξη;

Αυτό μπορεί να οφείλετε στη θερινή ώρα. Δώστε στο εσωτερικό σας ρολόι τον χρόνο να συνηθίσει αυτή την αλλαγή της ώρας -μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει ως και 2 εβδομάδες.

 

  1. Δεν τρώτε σωστά

Υπάρχουν μέρες που ξεχνάτε να φάτε επειδή έχετε πολλά να κάνετε;

Εάν τρώτε πολύ λίγο μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε αδύναμοι. Αλλά το ίδιο ισχύει και για τις μεγάλες ποσότητες φαγητού, τις ανθυγιεινές τροφές ή αν ακολουθείτε τη λάθος διατροφή.

Εάν καταναλώνετε πολλούς απλούς υδατάνθρακες όπως λευκό ψωμί, αναψυκτικά και γλυκά μπορεί να μην έχετε καθόλου ενέργεια.

Για ποιο λόγο; Γιατί αυτά τα τρόφιμα γεμίζουν το σώμα σας με «άδειες» θερμίδες. Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας αυξάνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα επειδή το πάγκρεας αντλεί την ινσουλίνη με γοργούς ρυθμούς.

Πολύ σύντομα όμως οι ρυθμοί θα πέσουν με την ίδια ταχύτητα με την οποία αυξήθηκαν και αυτό θα σας κάνει υποτονικούς. Τα λιπαρά τρόφιμα κάνουν το σώμα σας να δουλεύει σαν τρελό για να τα επεξεργαστεί. Για αυτό το  λόγο πρέπει να ακολουθείτε μια όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη δίαιτα.

Δεν είναι μόνο οι απλοί υδατάνθρακες που κλέβουν την ενέργεια σας. Η κατανάλωση κρέατος μπορεί επίσης να σας κάνει να αισθάνεστε  κουρασμένοι.

Αυτό προκαλείται από το αμινοξύ τρυπτοφάνη που περιέχεται στο κρέας, το οποίο αποτελεί πρόδρομο της σεροτονίνης -η ορμόνη της ευτυχίας- και μπορεί να προκαλέσει υπνηλία. Το πεπτικό σύστημα πρέπει να εργαστεί σκληρά για να αφομοιώσει το κρέας, το οποίο απαιτεί πρόσθετη ενέργεια.

 

  1. Πίνετε πολύ καφέ

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι είναι το γεγονός ότι πίνετε πολύ καφέ. Κι όμως ο καφές μπορεί να σας κουράσει!

Είναι αλήθεια ότι ο καφές αρχικά διεγείρει την παραγωγή αδρεναλίνης, αλλά αυτό διαρκεί μόνο για μικρό διάστημα. Συχνά λίγη ώρα αφού πιείτε τον καφέ σας θα αισθάνεστε περισσότερο κουρασμένοι από ότι πιο πριν. Το ότι θα πιείτε πολύ καφέ δεν σημαίνει ότι θα έχετε περισσότερη ενέργεια καθώς η επίδραση του περνά πολύ γρήγορα.

Σημείωση:

Υπάρχουν μερικά τρόφιμα όπως οι μπανάνες και τα όσπρια που σας βοηθούν να κοιμηθείτε και να χαλαρώσετε επειδή περιέχουν τρυπτοφάνη. Εάν τρώτε μεγάλες ποσότητες από αυτά τα τρόφιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι πολύ πιθανό να έχετε υπνηλία.

 

  1. Δεν πίνετε πολύ νερό

Πονοκέφαλοι και κόπωση – αυτά είναι μόνο δύο από τα αρνητικά της αφυδάτωσης -της μη πρόσληψης επαρκών ποσοτήτων υγρών- . Σε αυτά τα υγρά φυσικά δεν περιέχονται τα αναψυκτικά, ο καφές και τα αλκοολούχα. Περιέχονται μόνο το νερό και το τσάι χωρίς ζάχαρη.

Ξέρετε ότι το σώμα σας αποτελείται από περισσότερο από 50% νερό;

Εάν πίνετε πολύ λίγο νερό, ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται και το σώμα σας λειτουργεί με χαμηλές ταχύτητες. Έτσι λόγω της αφυδάτωσης μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι και να βάζετε κιλά.

 

  1. Δεν ασκείστε αρκετά

Εάν θέλουμε περισσότερη ενέργεια, πρέπει να παράγουμε ενέργεια εμείς οι ίδιοι. Η άσκηση κάνει την καρδιά να χτυπά, ενισχύει το μεταβολισμό και αυξάνει την κυκλοφορία. Οι άνθρωποι που δεν ασκούνται αρκετά στην καθημερινότητα τους δεν έχουν ενέργεια.

Μια συνεπής ρουτίνα προπόνησης μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. Μια μελέτη  έδειξε ότι η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας. Οπότε λοιπόν,  κινηθείτε!

Παρκάρετε το αυτοκίνητο σας λίγο πιο μακριά από τον προορισμό σας, μην πάρετε το ασανσέρ αλλά ανεβείτε ή κατεβείτε από τις σκάλες και κάντε λίγες ασκήσεις όταν έχετε ελεύθερο χρόνο.

Η άσκηση έχει πολλά οφέλη και επίσης σας κρατάει νέους και ακμαίους.

 

  1. Δεν παίρνετε πολύ ηλιακό φως

Το καλοκαίρι είστε γεμάτοι με ενέργεια και χαρούμενη διάθεση. Τις μουντές μέρες δεν έχετε καθόλου ενέργεια και αισθάνεστε συνεχώς κουρασμένοι.

Ίσως δεν παίρνετε αρκετό φως.Το σκοτάδι προκαλεί στο σώμα την απελευθέρωση της ορμόνης του  ύπνου μελατονίνης.

Επομένως, προσπαθήστε να περνάτε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε εκτός σπιτιού. Ακόμη και τις μέρες που ο καιρός είναι συννεφιασμένος πιο πολύ φως θα πάρετε σε έναν εξωτερικό χώρο από ότι αν βρίσκεστε όλη μέρα στο γραφείο ή το σπίτι σας.

Πηγαίνετε μια βόλτα όσο πιο συχνά μπορείτε πριν να δύσει ο ήλιος για να πάρετε άφθονη βιταμίνη D.

Ένας άλλος τρόπος είναι να ανοίγετε τις κουρτίνες όσο βρίσκεστε στο σπίτι και να φωτίζεστε με το φυσικό φως. Και μην κλείνετε τις κουρτίνες στην κρεβατοκάμαρά σας το βράδυ που κοιμάστε. Έτσι  θα μπαίνει λίγο φως στο δωμάτιό σας το πρωί και θα βοηθήσει το σώμα σας να προετοιμαστεί για να σηκωθεί και να ξεκινήσει τη μέρα.

 

  1. Έχετε πολύ άγχος

Ένα email εδώ, μια κλήση εκεί, μια ειδοποίηση στο κινητό σας. Είστε πάντα διαθέσιμοι για όποιον σας αναζητήσει. Κάτι που μπορεί να γίνει απίστευτα αγχωτικό.

Ποτέ οι άνθρωποι δεν είχαν τόσα ερεθίσματα όπως έχουν στις μέρες μας. Αυτό μπορεί να κάνει το σώμα σας πραγματικά εξασθενημένο.

Ο λόγος:

Ο εγκέφαλός μας πρέπει να αποφασίζει διαρκώς σε ποια ερεθίσματα πρέπει να ανταποκριθεί και σε ποια όχι. Χωρίς αυτόν τον πολύ χρήσιμο μηχανισμό θα πνιγόμασταν καθημερινά από έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών και ερεθισμάτων.

Το πρόβλημα είναι ότι όσα περισσότερα ερεθίσματα πρέπει να επεξεργαστεί ο εγκέφαλος, τόσο σκληρότερα θα πρέπει να λειτουργήσει.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα νιώσετε εξασθενημένοι, δοκιμάστε να κάνετε ένα διάλειμμα από το διαδίκτυο και όλα τα μέσα που έχετε.

Μερικές φορές είναι πολύ βοηθητικό να έχετε συγκεκριμένες ώρες που θα ελέγχετε τα mail σας και οτιδήποτε άλλο αφορά την εργασία σας και  να κλείνετε το κινητό σας τηλέφωνο τα βράδια.