Γιατί πέφτουν τα μαλλιά μου;
0
τριχοπτωση

Γιατί πέφτουν τα μαλλιά μου;

Αυτοί είναι οι λόγοι που πέφτουν τα μαλλιά σας – και πως να το σταματήσετε.

Τα μαλλιά που πέφτουν είναι για πολλούς μέρος της καθημερινότητας τους, φράζουν τα ντους και τους νιπτήρες και κατά πάσα πιθανότητα πρέπει να σκουπίζετε το χώρο που ζείτε σε καθημερινή βάση. Όμως όλο αυτό δεν πρέπει να σας αγχώνει καθώς η τριχόπτωση είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό.

Κατά μέσο όρο χάνουμε περίπου 80 τρίχες την ημέρα, αν πιστεύετε ότι σε εσάς είναι αρκετά περισσότερες ή ότι δεν ξανά βγαίνουν τότε θα πρέπει να ανησυχήσετε και να ψάξετε τι φταίει.

Όσον αφορά την τριχόπτωση είναι πολλά τα πράγματα που μπορούν να την ενεργοποιήσουν πράγμα που σημαίνει ότι είναι αρκετά δύσκολο να εντοπίσετε τον ακριβή λόγο για τον οποίο έχετε τριχόπτωση. Φυσικά αν δεν ξέρετε την αιτία θα είναι αρκετά δύσκολο και να αντιστρέψετε την κατάσταση.

Η τριχόπτωση είναι ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα για τις γυναίκες. Οι έρευνες δείχνουν ότι τουλάχιστον 1 στις 3 γυναίκες θα υποφέρουν από τριχόπτωση ή αραίωση μαλλιών σε κάποιο στάδιο τις ζωής τους.

Έτσι αν χάνετε πολλά μαλλιά είναι πολύ σημαντικό να μην πανικοβληθείτε αλλά να παρατηρήσετε αν τα μαλλιά σας παραμένουν εξίσου φουντωτά και με όγκο. Σε αντίθετη μόνο περίπτωση θα χρειαστεί να αναζητήσετε την αιτία και να ψάξετε ειδικά προϊόντα όπως σαμπουάν για τριχόπτωση.

 

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την τριχόπτωση:

Πρώτον υπάρχουν διαφορετικοί τύποι απώλειας τριχών. Γενετικός και αντιδραστικός.

Γενετική: υπάρχει μια πιθανότητα να είστε γενετικά προδιαθετειμένοι στην αραίωση μαλλιών πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να παρατηρήσετε μια προοδευτική σταδιακή μείωση του όγκου των μαλλιών σας.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ορισμένα θυλάκια τρίχας είναι ευαίσθητα στις αρσενικές ορμόνες – και η ευαισθησία αυτή προκαλεί την συρρίκνωση των ωοθυλακίων και την παραγωγή ελαφρώς κοντύτερων και λεπτότερων τριχών σε κάθε κύκλο ανάπτυξης.

Οι 7 πιο συνηθισμένοι λόγοι που προκαλούν τριχόπτωση

  1. Ορμονική ανισορροπία

Μια ορμονική ανισορροπία μπορεί να οδηγήσει σε πλήθος ενοχλητικών προβλημάτων υγείας και ομορφιάς μεταξύ των οποίων είναι η ακμή αλλά και η αύξηση του σωματικού σας βάρους.

Αν οι ορμόνες σας δεν είναι ελεγχόμενες το αντίκτυπο θα φαίνεται σε όλο το σώμα σας και φυσικά αυτό συμπεριλαμβάνει και τα μαλλιά σας.

Οι ορμόνες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του κύκλου ανάπτυξης της τρίχας. Τα οιστρογόνα – οι θηλυκές ορμόνες δηλαδή- είναι πολύ σημαντικές για τα μαλλιά καθώς βοηθούν να διατηρούνται οι τρίχες στη φάση της ανάπτυξης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα ανδρογόνα – οι αρσενικές ορμόνες- δεν είναι πολύ φιλικά προς τα μαλλιά και προκαλούν τη συντόμευση του κύκλου ανάπτυξης των τριχών.

Μια περίσσεια ανδρογόνων -που μπορεί να προκληθεί από κάποια ενδοκρινική διαταραχή όπως το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών- μπορεί να προκαλέσει την τριχόπτωση. Η έκταση του προβλήματος καθορίζεται από τα γονίδια. Εάν έχετε μια γενετική προδιάθεση στην ευαισθησία των ωοθυλακίων μπορεί να εμφανιστεί μια ορμονική ανισορροπία που θα επηρεάσει περισσότερο τα μαλλιά σας από ότι κάποιον που δεν έχει γενετική προδιάθεση.

  1. Στρες

Δεν είναι μύθος ότι το πολύ άγχος μπορεί να κάνει τα μαλλιά σας να πέφτουν.

Πως γίνεται αυτό;

Μπορεί να αυξηθούν τα επίπεδα των ανδρογόνων σας και με τη σειρά τους αυτά να προκαλέσουν τριχόπτωση.

Το άγχος μπορεί επίσης να προκαλέσει και άλλα προβλήματα του τριχωτού της κεφαλής όπως η πιτυρίδα. Ενώ λόγω του άγχους είναι πιθανό να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες κάτι που επίσης έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των μαλλιών.

  1. Ανεπάρκεια σιδήρου – αναιμία

Μια από τις πιο κοινές αιτίες τις τριχόπτωσης στις γυναίκες είναι η έλλειψη σιδήρου. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή πρωτεΐνης των κυττάρων τρίχας. Σε οποιαδήποτε έλλειψη τα μαλλιά σας θα υποφέρουν.

  1. Υποθυρεοειδισμός ή υπερθυρεοειδισμός

Ο θυρεοειδής αδένας βοηθά στη ρύθμιση του μεταβολισμού του οργανισμού ελέγχοντας την παραγωγή πρωτεϊνών και τη χρήση του οξυγόνου από τον ιστό. Οποιαδήποτε διαταραχή του θυρεοειδούς επηρεάζει τα θυλάκια των τριχών.

Επίσης αν ο υποθυρεοειδισμός αφεθεί χωρίς θεραπεία μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία που όπως είπαμε και πάνω επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την τριχόπτωση.

  1. Έλλειψη βιταμίνης B12

Η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι και χωρίς ενέργεια. Αυτά όμως δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη βιταμίνης Β12.

Η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 προκαλεί συχνά τριχόπτωση καθώς μπορεί να επηρεάσει τα ερυθρά αιμοσφαίρια που μεταφέρουν το οξυγόνο στους ιστούς. Είναι μια πάθηση πολύ συνηθισμένη στους χορτοφάγους καθώς μπορείτε να λάβετε βιταμίνη Β12 μόνο μέσω ζωικών πρωτεϊνών.

  1. Μεγάλη απώλεια βάρους

Μια απότομη απώλεια βάρους μπορεί να επηρεάσει και τα μαλλιά σας. Σε διάστημα από 6 έως 12 εβδομάδες μετά από την απώλεια βάρους μπορεί να παρατηρήσετε τα μαλλιά σας να πέφτουν πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο.

Τα μαλλιά είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ψυχολογία των γυναικών όπως στην ουσία δεν μας είναι απαραίτητα. Κάθε διατροφική μας ανεπάρκεια αντικατοπτρίζεται και στα μαλλιά μας. Αυτός είναι ακόμα ένας λόγος να υιοθετήσουμε έναν υγιή και ισορροπημένο τρόπο ζωής.

  1. Ηλικία

Εάν περνάτε ή πρόκειται να εισέρθετε στη εμμηνόπαυση οι αλλαγές στο σώμα σας μπορεί επίσης να έχουν επίδραση στα μαλλιά σας. Η εμμηνόπαυση επιδεινώνει την τριχόπτωση. Καθώς γερνάμε τα μαλλιά μας γερνούν εξίσου και γίνονται όλο και πιο λεπτά. Είναι ένα φυσιολογικό στάδιο της διαδικασίας της γήρανσης.

 

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε της τριχόπτωση.

Αναγνωρίστε το πρόβλημα

Η τριχόπτωση δεν συμβαίνει γρήγορα. Οι τρίχες μεγαλώνουν σε κύκλους πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστούν έως και 3 μήνες για να πέσουν τα μαλλιά μετά από οποιαδήποτε αλλαγή κι αν γίνει στο σώμα σας.

Αν παρατηρήσετε υπερβολική καθημερινή τριχόπτωση για διάστημα μεγαλύτερο των 3 μηνών τότε θα χρειαστεί να πάρετε δραστικά μέτρα και να επισκεφτείτε έναν ειδικό γιατρό.

Αλλάξετε τη διατροφή σας

  1. Καταναλώστε περισσότερη πρωτεΐνη: τα μαλλιά είναι φτιαγμένα από πρωτεΐνες για αυτό και είναι απαραίτητη η καθημερινή κατανάλωση πρωτεΐνης για την υγεία τους. Συμπεριλάβετε λίγη πρωτεΐνη τόσο στο πρωινό όσο και στο μεσημεριανό σας.
  2. Σύνθετοι υδατάνθρακες: προσφέρουν στα μαλλιά μας την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται για να αναπτυχθούν.

Ξεκινήστε κάποιο συμπλήρωμα για την τριχόπτωση.

Αναζητήστε κάποιο συμπλήρωμα που περιέχει Σίδηρο, Βιταμίνη C, Βιταμίνη Β12, Χαλκό, Ψευδάργυρο, Σελήνιο, και τα αμινοξέα Λυσίνη και Μεθειονίνη.

Προσέξτε το styling των μαλλιών σας

Αποφύγετε χτενίσματα που τραβούν τις τρίχες και τα τριχοθυλάκια. Επίσης αποφύγετε βαριές κρέμες και ορούς γιατί προσθέτουν πρόσθετο βάρος στα μαλλιά σας.