Μεγάλος ο κίνδυνος από τα αναψυκτικά με γλυκαντικές ουσίες

260
αναψυκτικά με γλυκαντικές ουσίες

Κακές ειδήσεις για τον εγκέφαλό μας

Τα ποτά και τα αναψυκτικά με γλυκαντικές ουσίες αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος και άνοιας

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν τα αναψυκτικά και τα ποτά με διάφορες γλυκαντικές ουσίες είναι καλά για την υγεία σας;

Μπορεί τα αναψυκτικού τύπου “Diet” ή “No Sugar” να φαίνονται μια καλύτερη επιλογή σε σύγκριση με τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, οι επιστήμονες όμως έχουν αποδείξει ότι είναι περίπου το ίδιο.

Και τώρα, έχουμε ακόμη περισσότερους λόγους για να αποφύγουμε τα αναψυκτικά με κάθε κόστος.

Τα γλυκαντικά ποτά αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και άνοιας. Με άλλα λόγια η κατανάλωση αναψυκτικών και γλυκαντικών ουσιών επηρεάζει το μυαλό σας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης έχοντας κάνει μια πληθώρα ερευνών έχουν διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι που έχουν τα αναψυκτικά καθημερινά στη διατροφής τους έχουν σχεδόν τριπλάσιες πιθανότητες να παρουσιάσουν εγκεφαλικό επεισόδιο και άνοια.

 

Τα αναψυκτικά και τα ποτά με γλυκαντικά αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος και άνοιας

Οι ερευνητές μελέτησαν τις τάσεις κατανάλωσης αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη περίπου 3.000 ενηλίκων και ανακάλυψαν κάποια εκπληκτικά στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης.

Όταν εξέτασαν άτομα ηλικίας άνω των 45 ετών για πιθανότητες εγκεφαλικού επεισοδίου και άτομα άνω των 60 ετών για άνοια, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών  διαίτης συστηματικά σχεδόν τριπλασιάζει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου ή άνοιας.

Αυτός ο κίνδυνος έμεινε σταθερός ακόμα και μετά την εξέταση άλλων παραγόντων κινδύνου, όπως υπερκατανάλωση φαγητού, ποιότητα διατροφής, επίπεδα άσκησης και κάπνισμα.

Αυτές οι μελέτες δεν είναι τελικές και καθορίστηκες αλλά είναι ισχυρά δεδομένα και παρουσιάζουν πολύ δυνατά στοιχεία. Φαίνεται ότι δεν υπάρχει μεγάλη διάφορα με το να επιλέξετε ποτά με υποκατάστατα ζάχαρης ή τεχνητά γλυκαντικά.

Η μόνη καλή επιλογή είναι το νερό το οποίο πρέπει να επιλέγουμε κάθε φορά που θέλουμε να ξεδιψάσουμε.

Αλλά η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Βοστώνης δεν σταμάτησε εκεί. Επίσης, διερεύνησαν τις επιπτώσεις της συχνής κατανάλωσης κανονικών αναψυκτικών.

 

Αναψυκτικά και ποτά με κανονική ζάχαρη

Και ενώ τα ζαχαρούχα ποτά δεν σχετίζονταν με εγκεφαλικό επεισόδιο ή άνοια, αυτός ο τύπος αναψυκτικών έχει επίσης τα δικά του προβλήματα.

Είτε πρόκειται για πραγματική – κρυσταλλική ζάχαρη είτε για το σιρόπι αραβοσίτου ή φρουκτόζης που σχετίζονται με τα αναψυκτικά, η επιστήμη έχει ήδη βγάλει τα συμπεράσματα της.

Το σκάνδαλο της βιομηχανίας ζάχαρης της δεκαετίας του 1950 και της δεκαετίας του ’60 έθεσε σε κίνηση μια διατροφική καταστροφή.

Οι λανθασμένες μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από τη βιομηχανία ζάχαρης άλλαξαν τη δημόσια αντίληψη, εξαπατώντας τους ανθρώπους ώστε να σκέφτονται ότι το λίπος είναι ο πραγματικός διατροφικός εχθρός των ανθρώπων και όχι η ζάχαρη.

Τώρα, έχοντας πλέον πιο ουσιαστικές γνώσεις, κατανοούμε ότι τα υγιή λίπη είναι ζωτικής σημασίας για την καλή μας υγεία.

Όμως, πάρα πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να καταναλώνουν αναψυκτικά καθημερινά σε πολύ μεγάλες ποσότητες.

Η περίσσεια ζάχαρης είναι μια γνωστή αιτία καρδιακής νόσου που προκαλεί σημαντικές μεταβολικές βλάβες.

 

Πως επιδρά στον εγκέφαλο η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη

Ωστόσο, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης ήθελαν να δουν πώς επιδρά στον ανθρώπινο εγκέφαλο η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη, η κατανάλωση αναψυκτικών σε τεχνητά γλυκαντικά και πως οι χυμοί φρούτων.

Οι επιστήμονες χρησιμοποιώντας δεδομένα από μαγνητικές τομογραφίες, γνωστικές εξετάσεις και υπάρχοντα δεδομένα και βρήκαν ότι άτομα που πίνουν περισσότερα από δύο ζαχαρούχα ποτά την ημέρα ή περισσότερα από 3 αναψυκτικά έχουν μικρότερο όγκο εγκεφάλου.

Αυτό ναι σημαίνει ότι ο εγκέφαλος έχει συρρικνωθεί μειώνοντας το μέγεθος του ιππόκαμπου. Επίσης επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης του εγκεφάλου και οδηγεί σε φτωχότερη μνήμη.

Αυτοί είναι όλοι οι παράγοντες κινδύνου για την πρώιμη φάση του Alzheimer. Ακόμα και ένα αναψυκτικό ημερησίως έχει ως αποτέλεσμα μικρότερο όγκο εγκεφάλου.

 

Άλλα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με τη κατανάλωση ποτών με γλυκαντικά ή αναψυκτικά

Το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης έδειξε μια πρώτη σύνδεση μεταξύ των ζαχαρούχων ποτών και της άνοιας, αλλά υπάρχουν πολλές ακόμα έρευνες που έχουν συνδέσει τα τεχνητά γλυκαντικά ποτά με μια σειρά από άλλα προβλήματα υγείας, όπως:

 

  • Κατάθλιψη: Η κατανάλωση 4 αναψυκτικών ημερησίως συνδέεται με 30% υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης.
  • Βλάβη των νεφρών: Η μακροχρόνια κατανάλωση αναψυκτικών συνδέεται με τη μείωση της νεφρικής λειτουργίας κατά 30%.
  • Διαβήτης τύπου 2 και μεταβολικό σύνδρομο: Η κατανάλωση σόδας αναψυκτικών καθημερινά αυξάνει τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου κατά 36%. Επίσης αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 κατά 67% σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δεν καταναλώνουν καθόλου αναψυκτικά.

 

3 Υγιεινά ποτά που μπορείτε να επιλέξτε και είναι πολύ καλύτερα από τα αναψυκτικά

Γιατί να πίνετε κάτι που επηρεάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό την κατάσταση της υγείας σας;

Μπορείτε να δοκιμάσετε τα πιο κάτω ποτά ως κάτι διαφορετικό σε σύγκριση με το νερό που κάποιοι άνθρωποι βρίσκουν άγευστο.

Δοκιμάστε το τσάι: Το τσάι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου Αλτσχάιμερ έως και 86 τοις εκατό. Δεν σας αρέσει το τσάι; Η κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 10%.

Πιείτε απλή σόδα ή ανθρακούχο νερό με στημένο λεμόνι: Σας αρέσει το ανθρακικό και  δεν μπορείτε να το αποχωριστείτε; Επιλέξτε να πίνετε σόδα και στύψτε μέσα λεμόνι για να βελτιώσετε τη γεύση. Αν θέλετε οπωσδήποτε να έχει γλυκιά γεύση μπορείτε να προσθέσετε και λίγο μέλι. Όμως προσέχετε την ποσότητα μελιού που καταναλώνετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Δοκιμάστε αυτό το μοντέρνο αρχαίο τονωτικό: Ο ζωμός των οστών είναι ένα ποτό που πωλείται για πάνω από 10 δολάρια το φλιτζάνι στη Νέα Υόρκη και φαίνεται να επιστρέφει στις προτιμήσεις των ανθρώπων. Οι παλαιότερες γενιές έφτιαχναν ζωμό οστών τουλάχιστον εβδομαδιαία. Δοκιμάστε να αξιοποιήσετε τη θεραπευτική δύναμη του οστικού ζωμού.

Συμπερασματικά για τα αναψυκτικά και τα ποτά με γλυκαντικές ουσίες

  • Τα ποτά με τεχνητά γλυκαντικά αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος και άνοιας.
  • Η συστηματικά κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης τριπλασιάζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και άνοιας.
  • Η κατανάλωση ενός αναψυκτικού την ημέρα συρρικνώνει τον όγκο του εγκεφάλου σας.
  • Η συχνή κατανάλωση ποτών με γλυκαντικές ουσίες μειώνει το μέγεθος του ιππόκαμπου σας, επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης του εγκεφάλου και οδηγεί σε φτωχότερη μνήμη. Αυτοί είναι όλοι οι παράγοντες κινδύνου του Alzheimer σε πρώιμο στάδιο.
  • Αντί να πίνετε αναψυκτικά δοκιμάστε το τσάι. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ έως και 86 τοις εκατό.