Πόση βιταμίνη D χρειαζόμαστε πραγματικά;

244
βιταμινη d

Πόση Βιταμίνη D Χρειαζόμαστε πραγματικά;

Η βιταμίνη D είναι ένα θέμα που απασχολεί σε μεγάλο βαθμό την ιατρική κοινότητα τα τελευταία χρόνια.

 

Πόση βιταμίνη D χρειάζεστε πραγματικά;

Σύμφωνα με μια πρόσφατη ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Προληπτικής Ιατρικής & Δημόσιας Υγείας, αποδείχτηκε ότι οι συστάσεις τα πρόσφατα χρόνια ήταν πάρα πολύ χαμηλές σε σύγκριση με τις ποσότητες Βιταμίνη Dπου χρειαζόμαστε πραγματικά.

Οι συντάκτες της ανασκόπησης επεσήμαναν ότι υπήρξε κάποιο “στατιστικό σφάλμα στον υπολογισμό της προτεινόμενης ημερήσιας κατανάλωσης για τη βιταμίνη D” που ανακαλύφθηκε πρόσφατα.

Η τρέχουσα συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τη βιταμίνη D, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής, είναι 600 διεθνείς μονάδες (IU) για τη πλειοψηφία των ατόμων (ηλικίας 1 έως 70 ετών).

Όμως μια ανεξάρτητη ανάλυση των πληροφοριών που χρησιμοποιεί το Ινστιτούτο αποκάλυψε ότι το 97,5% των ανθρώπων παγκοσμίως χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη ποσότητα της τάξης των 8,895 IU / ημέρα – για να επιτευχθούν τιμές βιταμίνης D που θα είναι επαρκείς στα 50 nmol / L.

Στην πραγματικότητα, η μεγαλύτερη ανάλυση που πραγματοποιήθηκε ποτέ αποκάλυψε ότι τα επίπεδα βιταμίνης D κάτω από 75 nmol / L φαίνεται να είναι πολύ χαμηλά.

Επομένως πρέπει να φροντίζουμε ώστε τα επίπεδα βιταμίνης D να είναι μεγαλύτερα από 75 nmol / L. Στην πραγματικότητα, μια άλλη μελέτη ανέφερε ότι 9122 Διεθνείς μονάδες την ημέρα ήταν απαραίτητες ώστε τα άτομα να φθάσουν τα 100 nmol / L.

 

Ανεπάρκεια βιταμίνης D

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D είναι ευρέως διαδεδομένη. Οι περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως έχουν σημαντική έλλειψη βιταμίνης D ακόμα και αν ζουν σε μια χώρα με αρκετή ηλιοφάνεια όπως η Ελλάδα.

Ορισμένες φυλές του κόσμου τείνουν να έχουν ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη καθώς η βιταμίνη δεν απορροφάτε επαρκώς από τα άτομα με πιο σκουρόχρωμη επιδερμίδα. Ο αριθμός αυτός αυξάνεται κατά 82,1% όταν εστιάζεται στους μαύρους και το 69,2% στους ισπανόφωνους.

Δεδομένου ότι η ανεπάρκεια της βιταμίνης D συνδέεται με ορισμένους σημαντικούς παράγοντες κινδύνου, όπως η απώλεια οστικής μάζας, ο διαβήτης τύπου 1, διάφοροι τύποι καρκίνου, σκλήρυνση κατά πλάκας, υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακές παθήσεις και προβλήματα θυρεοειδούς, μεταξύ άλλων είναι ζωτικής σημασίας να ακολουθείτε επακριβώς τις οδηγίες όσον αφορά την κατανάλωση βιταμίνης Dή να είστε τυπικοί με το συμπλήρωμα που παίρνετε.

 

Τρέχουσες συστάσεις πρόσληψης βιταμίνης D

Για να είναι σαφές, οι σημερινές συστάσεις πρόσληψης βιταμίνης D ποικίλλουν σημαντικά από χώρα σε χώρα και οργανισμό σε οργανισμό. Οι περισσότερες επαγγελματικές οργανώσεις προτείνουν πολύ μεγαλύτερες από εκείνες που συνιστά το Ινστιτούτου Ιατρικής.

Το Συμβούλιο Βιταμίνης D, για παράδειγμα, λέει ότι 5.000 Διεθνείς Μονάδες ημερησίως είναι επαρκή για τους περισσότερους ενήλικες, ενώ η Endocrine Society δηλώνει ότι 2.000 διεθνείς μονάδες βιταμίνης Dείναι κάτι παραπάνω από αρκετές.

Στη χώρα μας οι 2000 Διεθνείς Μονάδες θεωρούνται υπεραρκετές ιδιαίτερα αν δεν ανήκετε σε κάποια κατηγορία με αυξημένες απαιτήσεις όπως εγκυμοσύνη ή ψυχολογικά προβλήματα.

Ως εκ τούτου, οι νέες συστάσεις θα είναι 3.000 Διεθνείς μονάδες για τα παιδιά ηλικίας άνω του 1 έτους και περίπου 8.000 IU για τους νέους και τους μεγαλύτερους.

Με πληροφορίες από https://prostate.net/articles/how-much-vitamin-d-do-we-really-need/