Πρέπει να κάνετε καρδιαγγειακή άσκηση ή προπόνηση με βάρη;

173
τρεξιμο ή βάρη πρώτα στην προπόνησή μας

Πρέπει να κάνετε καρδιαγγειακή άσκηση ή προπόνηση με βάρη;

  • Πρώτα πρέπει να κάνουμε ενδυνάμωση και μετά να πάμε για τρέξιμο ή το αντίστροφο;
  • Έχει σημασία με ποια σειρά τα κάνετε ή είναι άσχετο με τα θετικά αποτελέσματα;

Όπως συμβαίνει συνήθως δεν υπάρχει κάποια απλή και απόλυτη απάντηση.

  1. Ο στόχος σας είναι να χάσετε βάρος

Συνήθως συνίσταται να κάνετε πρώτα την προπόνηση ενδυνάμωσης και έπειτα cardio για να αδειάσουν οι ενεργειακές αποθήκες. Η ιδέα είναι να εξαναγκάσετε το σώμα σας να πάρει την ενέργεια του κατά κύριο λόγο από το λίπος που βρίσκεται στο σώμα σας και όχι από τους υδατάνθρακες κατά τη διάρκεια του cardio.

Ωστόσο το πρόβλημα με αυτή την τεχνική είναι ότι αν κάνετε τρέξιμο παραδείγματος χάρη δεν θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε μια μεγάλη διαδρομή αλλά δεν θα μπορείτε και να κάνετε την άσκηση σας με μεγάλη ένταση αφού δεν θα έχετε ενέργεια λόγω της έλλειψης υδατανθράκων από το σώμα σας.

Είναι αλήθεια ότι με αυτό τον τρόπο θα κάψετε μεγάλο ποσοστό λίπους για να πάρετε ενέργεια. Όμως οι θερμίδες που θα κάψετε θα είναι σημαντικά λιγότερες  λόγω της χαμηλής έντασης της προπόνησης.

Εάν ο στόχος σας είναι να χάσετε βάρος, ένα αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο είναι αυτό που πρέπει να καταφέρνετε.  Εάν καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε, θα χάσετε βάρος.

Στο τέλος, αυτό που έχει σημασία είναι πόσες θερμίδες καίτε συνολικά μέσα από την προπόνηση σας. Χωρίστε τις προπονήσεις σας σε πολλές ημέρες. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να προπονηθείτε σε υψηλή ένταση και να κάψετε πολλές θερμίδες και ταυτόχρονα να  δώσετε στο σώμα σας το χρόνο που χρειάζεται για να αναρρώσει σωστά πριν από την επόμενη προπόνηση.

 

Αν καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε, θα χάσετε βάρος.

 

  1. Θέλετε να χτίσετε μυς και να βελτιώσετε τη μέγιστη αντοχή σας

Αν ο στόχος σας είναι να φτιάξετε μυϊκό ιστό και να αποκτήσετε δύναμη τότε πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε πρώτα την προπόνηση ενδυνάμωσης και έπειτα να εστιάσετε στην αντοχή.

Δεν πρέπει ποτέ να επιχειρήσετε μια προπόνηση μεγάλης έντασης με βάρη όταν  οι μύες σας είναι ήδη κουρασμένοι. Δεν μπορείτε να έχετε την απαιτούμενη ένταση για να πάρετε τα αποτελέσματα που θέλετε.

Επειδή μερικές φορές θα σηκώνετε πολλά βάρη στους μυς σας κατά την προπόνηση ενδυνάμωσης, οι κουρασμένοι μύες αυξάνουν τον κίνδυνο τραυματισμού. Εάν κουράσετε τους μύες σας, δεν θα μπορείτε να τους συντονίσετε  και οι σταθεροποιητικοί μύες σας θα αποδυναμωθούν.

Μετά τη συνεδρία ενδυνάμωσης, δεν είναι καλή ιδέα να κάνετε και μια προπόνηση αντοχής όπως το τρέξιμο. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τη διαδικασία δημιουργίας μυών που είναι το ζητούμενο σας. Το σώμα σας χρειάζεται ξεκούραση για να αναρρώσει και να ενδυναμωθεί ο μυϊκός ιστός σας.

Οι κουρασμένοι μύες αυξάνουν τον κίνδυνο τραυματισμού.

 

  1. Θέλετε να βελτιώσετε την αντοχή σας στο τρέξιμο

Αν ο στόχος σας είναι να βελτιώσετε την αντοχή σας, τότε πρώτε θα πάτε για τρέξιμο και έπειτα να ακολουθήσει η υπόλοιπη προπόνηση. Για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, οι μύες σας θα πρέπει να ξεκουραστούν πριν από μια δύσκολη διαδρομή μεγάλης έντασης.

Οι κουρασμένοι μύες πριν το τρέξιμο έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην κίνηση και τον τρόπο που τρέχετε. Αυτό μπορεί στη συνέχεια να οδηγήσει σε τραυματισμούς από την υπερβολική χρήση των αρθρώσεων και των μυών σας.

Όταν αισθάνεστε ότι θέλετε να πάτε για τρέξιμο μετά από μια προπόνηση ενδυνάμωσης, βεβαιωθείτε ότι θα κάνετε μια μικρή διαδρομή σε χαμηλή ένταση.

 

  1. Θέλετε να βελτιώστε τη φυσική σας κατάσταση

Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να κάνετε την καρδιαγγειακή άσκηση και την προπόνηση ενδυνάμωσης με όποια σειρά προτιμάτε. Όμως είναι καλό να έχετε έναν συγκεκριμένο στόχο σε κάθε προπόνηση.  Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο κάθε προπόνηση σας.

 

Ορίστε έναν συγκεκριμένο στόχο κάθε φορά που γυμνάζεστε.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Σε γενικές γραμμές, δεν πρέπει να κάνετε δύο συνεχόμενες προπονήσεις. Θα επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα τόσο στην ενδυνάμωση όσο και στην αντοχή, εάν δώσετε στον οργανισμό σας αρκετό χρόνο για να ανακάμψει.