Πρωί, μεσημέρι ή βράδυ; – Υπάρχει η τέλεια στιγμή της ημέρας για να πάτε για τρέξιμο;

232
treximo

Πρωί, μεσημέρι ή βράδυ; – Υπάρχει η τέλεια στιγμή της ημέρας για να πάτε για τρέξιμο;

 

Μερικές φορές αισθάνεστε χαλαροί και ελαφριοί καθώς τρέχετε. Το σώμα σας έχει μια διαφορετική δυναμική. Άλλες φορές αισθάνεστε τα πόδια σας πολύ βαριά και κάθε βήμα σας φαίνεται όλο και πιο δύσκολο.

Άραγε εξαρτάται η αίσθηση από την ώρα που θα πάτε για τρέξιμο;

Υπάρχει μια τέλεια στιγμή κατά τη διάρκεια της μέρας για να πάτε για τρέξιμο στην οποία θα είναι πιο εύκολη η προπόνηση σας και το σώμα σας θα επωφεληθεί περισσότερο από την άσκηση;

 

Πρωινό τρέξιμο

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Ένα τρέξιμο το πρωί είναι ο ιδανικός τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα γεμάτοι ενέργεια.

Εάν σας αρέσει να τρέχετε τις πρωινές ώρες τότε δίνετε στο σώμα σας μιας ισχυρή δόση οξυγόνου και ενέργειας για να ξεκινήσει την ημέρα. Εάν πάτε κατευθείαν για τρέξιμο πριν φάτε πρωινό ενεργοποιείτε το μεταβολισμό σας και καίτε περισσότερες θερμίδες.

Η υψηλότερη περιεκτικότητα οξυγόνου στον πρωινό αέρα διευκολύνει την αναπνοή σας, ειδικά το καλοκαίρι. Είναι επίσης πιο εύκολο να τρέξετε όταν είναι ακόμα δροσερός ο καιρός το πρωί σε σύγκριση με τον μεσημεριανό ήλιο.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Το πρωί μπορεί να σας είναι πιο δύσκολο να βρείτε την ενέργεια και να πάτε για τρέξιμο.

Μόλις ξυπνάτε, οι αρθρώσεις σας μπορεί να είναι δύσκαμπτες, οι μύες σας τεταμένοι και άκαμπτοι. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε τον απαραίτητο έλεγχο και συντονισμό των μυών  σας καθώς τρέχετε. Γι ‘αυτό θα πρέπει να κάνετε ένα ειδικό πρόγραμμα προθέρμανσης το πρωί πριν ξεκινήσετε να τρέχετε έτσι να μην προβάλουν αντίσταση οι μυς σας καθώς τρέχετε.

 

Συμβουλή!

Αποφύγετε την σκληρή και έντονη προπόνηση νωρίς το πρωί.  Το σώμα δεν είναι έτοιμο να χειριστεί το έντονο στρες και να το μετατρέψει σε ενέργεια ώστε να έχει μια καλή απόδοση. Ο κίνδυνος τραυματισμού ή υπερθέρμανσης είναι μεγάλος αυτή τη στιγμή της μέρας. Το ίδιο ισχύει και για τις προπονήσεις αφού κοιμηθείτε για περισσότερο από 30 λεπτά

Επιπλέον, το σώμα σας χάνει πολύ νερό όταν κοιμάστε. Είναι σημαντικό να αντισταθμίζετε αυτή την απώλεια με το που θα ξυπνήσετε ώστε να μην αφυδατωθείτε κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

 

Τρέξιμο το μεσημέρι

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Το μεσημέρι είναι η καλύτερη στιγμή της μέρας για τρέξιμο υψηλής έντασης.

Η δυναμική απόδοσης σας κοντά στις μεσημεριανές ώρες  είναι στο 100% και το σώμα σας ακόμα δεν έχει κουραστεί από όλες τις καθημερινές δραστηριότητες σας. Τα αποθέματα ενέργειας σας είναι γεμάτα -σε σύγκριση με το πρωί- και η άσκηση σας παρότι έντονη θα έχει μια πιο εύκολη αίσθηση. Αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες για μια έντονη προπόνηση. Το σώμα χειρίζεται την γρήγορη ταχύτητα και την έντονη άσκηση καλύτερα στο μέσον της μέρας.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Το τρέξιμο μετά το γεύμα μπορεί να είναι πολύ επίπονο.

Το σώμα σας χρειάζεται πολύ χρόνο για να αφομοιώσει το γεύμα σας ανάλογα το πόσο βαρύ και πλούσιο ήταν. Για να αποφύγετε κάποιο πρόβλημα με το πεπτικό σας σύστημα -όπως κράμπες στο στομάχι παραδείγματος χάρη κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:

  • Περιμένετε περίπου 30 λεπτά μετά από ένα ελαφρύ σνακ πριν ξεκινήσετε να τρέχετε.
  • Αν φάγατε ένα μεγάλο μεσημεριανό γεύμα, περιμένετε τουλάχιστον 3 ώρες πριν το τρέξιμό σας.
  • Αν το τρέξιμο μετά το φαγητό δεν σας κάνει να νιώθετε καλά, κάντε την προπόνησή σας πριν από το γεύμα. Εντούτοις, ίσως είναι πιο δύσκολο να τρέξετε νηστικοί καθώς θα έχουν αδειάσει τα αποθέματα ενέργειας.

 

Βραδινό τρέξιμο

βραδινο τρεξιμο

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Η βραδινή άσκηση και περισσότερο το τρέξιμο είναι ένας καλός τρόπος για να χαλαρώσετε.

Μετά από μια δύσκολη μέρα όλοι ψάχνουμε να βρούμε έναν τρόπο να αδειάσει το μυαλό μας και να χαλαρώσουμε. Πιστέψτε μας το τρέξιμο είναι ο καλύτερος τρόπος για να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, μακριά από όλες τις υποχρεώσεις σας.

Επιλέξτε μια σχετικά εύκολη διαδρομή αντοχής και τρέξτε όσο περισσότερο μπορείτε. Εφόσον το σώμα σας είναι ζεστό από όλη την κίνηση της μέρας δεν χρειάζεστε κάποιο ιδιαίτερα ζέσταμα. Το βραδινό τρέξιμο είναι καλό γιατί επίσης ενισχύει το κάψιμο λίπους όταν κοιμάστε.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ:

Το βραδινό τρέξιμο μπορεί να σας φέρει αϋπνία.

Το τρέξιμο τις βραδινές ώρες μπορεί να έχει δυο διαφορετικές επιδράσεις. Μπορεί να εξαντληθείτε και να πέσετε για ύπνο αμέσως μόλις κάνετε το μπάνιο μετά την προπόνηση σας. Ένα άλλο ενδεχόμενο είναι να μην μπορείτε καθόλου να κοιμηθείτε καθώς το σώμα «ξυπνάει» μετά από μια έντονη προπόνηση.

Συνοπτική περιγραφή

Προγραμματίστε τις προπονήσεις σας ανάλογα με τους στόχους που έχετε βάλει.

Ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας που πηγαίνετε για τρέξιμο, πάντα θα υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όπως και διαφορετικά αποτελέσματα. Σκεφτείτε και ιεραρχήστε μεμονωμένα τους στόχους σας και έπειτα προγραμματίστε τις διαδρομές που θα ακολουθήσετε και πότε. Θέλετε να χάσετε βάρος, να μειώσετε το στρες, να γίνετε γρηγορότερη ή να αυξήσετε την αντοχή σας;

  • Εάν θέλετε να διατηρήσετε το επίπεδο της αντοχής σας μπορείτε να πηγαίνετε για τρέξιμο οποιαδήποτε στιγμή της μέρας. Βεβαιωθείτε ότι πάντα κάνετε ένα καλό ζέσταμα.
  • Οι μεσημεριανές ώρες είναι οι καλύτερες αν αυτό που θέλετε είναι να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας.
  • Το τρέξιμο για να ξεδώσετε καλό είναι να γίνετε το βράδυ.

Βασικά, η καλύτερη ώρα της μέρας για να τρέξετε είναι όποτε σας είναι ευκολότερο. Παράγοντες όπως το ημερήσιο πρόγραμμα σας, οι ώρες που κοιμάστε, η εργασία σας, ο ελεύθερος σας χρόνος, η οικογένεια και οι ώρες που τρώτε παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό του τρεξίματος σας.