Πως να ελέγξετε το θυμό σας: 25 συμβουλές για να μείνετε ήρεμοι

247
pws na elegxete ton thimo sas

Πως να ελέγξετε το θυμό σας: 25 συμβουλές για να μείνετε ήρεμοι

Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα και μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα όταν σας βοηθά να ξεπεράσετε ή να αντιμετωπίσετε διάφορα προβλήματα και να τα ξεκαθαρίσετε.

Ο θυμός μπορεί να γίνει προβληματικός εάν οδηγεί σε επιθετικότητα και εκρήξεις.

Ο έλεγχος του θυμού είναι σημαντικός γιατί θα σας βοηθήσει να αποφύγετε να πείτε ή να κάνετε κάτι που μπορεί να μετανιώσετε. Όταν καταλάβετε ότι αρχίζει κάτι να σας ενοχλεί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένες στρατηγικές για τον έλεγχο του θυμού.

 

Δείτε παρακάτω 25 τρόπους που μπορείτε να ελέγξετε το θυμό σας:

 

  1. Μετρήστε αντίστροφα

Μετρήστε από το 1 έως το 10 και αντίστροφα. Αν είστε πραγματικά θυμωμένοι ξεκινήστε από το 100. Το χρόνο που σας παίρνει να μετρήσετε ο καρδιακός ρυθμός σας μειώνετε και ο θυμός πιθανότατα θα αποχωρήσει.

 

  1. Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Η αναπνοή σας γίνετε πιο ρηχή και πιο σύντομη όταν θυμώνετε. Αντιστρέψτε αυτή την τάση (και τον θυμό σας) παίρνοντας βαθιές ανάσες. Για να χαλαρώσετε πάρτε βαθιές εισπνοές από τη μύτη και εκπνεύστε από το στόμα. Κάντε το αυτό για τουλάχιστον 3 λεπτά συνεχόμενα.

 

  1. Πηγαίνετε μια βόλτα με τα πόδια

Η άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε και να μειώσετε το θυμό σας. Πηγαίνετε για μια βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο σας, πάρτε μια μπάλα του μπάσκετ και απασχοληθείτε για λίγη ώρα. Οτιδήποτε μπορεί να πάρει το μυαλό σας από αυτό που σας θυμώνει. Επίσης η κίνηση με τα χέρια και τα πόδια θα σας κάνει να ξεχαστείτε.

 

  1. Χαλαρώστε τους μυς σας

Η προοδευτική χαλάρωση των μυών σας προκαλεί να σφίξετε και έπειτα να χαλαρώσετε διάφορες μυϊκές ομάδες στο σώμα σας, μια-μια κάθε φορά. Καθώς ελέγχετε τη κίνηση των μυών σας πάρτε αργές, βαθιές αναπνοές ενώ επικεντρώνεστε σε αυτή τη διαδικασία.

 

  1. Επαναλάβετε ένα μάντρα

Βρείτε μια λέξη ή φράση που σας βοηθά να χαλαρώσετε και να συγκεντρωθείτε. Επαναλάβετε αυτή τη λέξη ξανά και ξανά από μέσα σας ή και δυνατά όταν είστε αναστατωμένοι. Οι παρακάτω λέξεις είναι καλά παραδείγματα που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε.

  • «Χαλάρωσε»
  • «Ηρέμησε»,
  • «Δεν είναι κάτι σημαντικό»
  • «Θα είμαι εντάξει»

 

  1. Κάντε ήπιο στρέτσινγκ

Κάντε περιστροφές με το λαιμό και με τους ώμους σας. Οι απλές χαλαρωτικές ασκήσεις γιόγκα είναι ιδανικές για αυτή τη διαδικασία. Επίσης θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να ελέγξετε τα συναισθήματα σας. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος εξοπλισμός, κάτι που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε παντού αυτές τις ασκήσεις. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλά βίντεο που θα σας δείχνουν αναλυτικά βήμα-βήμα πως να εκτελέσετε τις ασκήσεις.

 

  1. Διαφύγετε πνευματικά

Πάτε μόνοι σας σε ένα ήσυχο δωμάτιο, κλείσετε τα μάτια σας και φανταστείτε τον εαυτό σας σε μια χαλαρωτική σκηνή. Εστιάστε στις λεπτομέρειες του ειδυλλιακού τοπίου. Είστε στη παραλία, στο βουνό; Τι χρώμα έχει το νερό ή τα δέντρα κοντά σας; Τι ήχους ακούτε; Τα κύματα που σκάνε ή τα πουλάκια ανάμεσα στα δέντρα;

Αυτή η πρακτική θα σας βοηθήσει να βρείτε την ηρεμία του μυαλού σας εν μέσω μιας έντασης.

 

  1. Ακούστε μουσική

Αφήστε τη μουσική να σας ταξιδέψει μακριά από τα συναισθήματα σας. Βάλτε τα ακουστικά σας ή πηγαίνετε και καθήστε μόνοι στο αυτοκίνητο σας. Βάλτε να παίζει η αγαπημένη σας μουσική, αποφύγετε heavymetalμελωδίες γιατί μπορεί να έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

 

  1. Σταματήστε να μιλάτε

Όταν είστε πολύ θυμωμένοι μπορεί να μπείτε στον πειρασμό και να σας ξεφύγουν λόγια που κανονικά δεν θα λέγατε ποτέ και είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν κακό και όχι καλό. Προσποιηθείτε ότι τα χείλη σας είναι κολλημένα, φανταστείτε την κίνηση που κάνουν τα μικρά παιδιά. Αυτές οι λίγες στιγμές που δεν θα μιλάτε θα σας δώσουν χρόνο να συγκεντρώσετε τις σκέψεις σας.

 

  1. Κάντε ένα διάλειμμα

Κάντε ένα διάλειμμα και δώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας. Καθίστε μακριά από οποιονδήποτε άλλο. Σε αυτά τα λίγα λεπτά που θα είστε μόνοι σας μπορείτε να επεξεργαστείτε όσα έχουν γίνει και σας έχουν εκνευρίσει και να επιστρέψετε σε μια ήρεμη διάθεση. Μπορεί να σας αρέσει τόσο πολύ αυτή η διαδικασία και να σας είναι χρήσιμη που θα την εντάξετε στην καθημερινή σας ρουτίνα.

 

  1. Λάβετε τα απαραίτητα μέτρα

Χρησιμοποιείστε την ενέργεια που σας δίνει ο θυμός σας. Κάντε κάτι καλό για κάποιον άλλο άνθρωπο. Βοηθήστε σε κάποια υποχρέωση. Ρίξτε την ενέργεια και τα συναισθήματά σας σε κάτι που είναι υγιές και παραγωγικό.

 

  1. Γράψτε στο ημερολόγιο σας

Αυτά που δεν μπορείτε να πείτε ίσως να μπορείτε να τα γράψετε. Καταγράψτε τι αισθάνεστε και πως θα θέλατε να απαντήσετε στην πραγματικότητα. Καθώς θα επεξεργάζεστε τα αισθήματα σας μέσω του γραπτού λόγου μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε και να επαναξιολογήσετε τα γεγονότα που οδηγήσαν στα δυσάρεστα συναισθήματα σας.

 

  1. Βρείτε την πιο άμεση λύση

Ίσως να θυμώσατε επειδή το παιδί σας δεν συμμάζεψε το δωμάτιο του. Κλείστε την πόρτα. Μπορεί προσωρινά εφόσον δεν θα είναι στο οπτικό σας πεδίο να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε. Ψάξτε παρόμοιες λύσεις για κάθε γεγονός που μπορεί να σας εκνευρίσει.

 

  1. Κάντε μια πρόβα στην απάντηση που θα δώσετε

Αποφύγετε ένα ξέσπασμα προβάροντας αυτό που πρόκειται να πείτε ή πως σκοπεύετε να προσεγγίσετε το θέμα μελλοντικά. Αυτή η πρόβα σας δίνει τον απαραίτητο χρόνο να εξετάσετε διάφορες πιθανές λύσεις.

 

  1. Φέρτε στο μυαλό σας την πινακίδα του STOP

Το παγκόσμιο σύμβολο του STOP μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε όταν είστε θυμωμένοι. Είναι ένας γρήγορος τρόπος να σας που θα σας βοηθήσει να απεικονίσετε την ανάγκη να σταματήσετε τον εαυτό σας και να φύγετε από τη συγκεκριμένη στιγμή.

 

  1. Αλλάξτε τη ρουτίνα σας

Εάν η πρωινή κίνηση στο δρόμο είναι μια αιτία να εκνευριστείτε πριν καν πιείτε καφέ τότε βρείτε μια νέα διαδρομή. Εξετάστε τις επιλογές που μπορεί να έχετε, σίγουρα μια εναλλακτική διαδρομή μπορεί να σημαίνει περισσότερα χιλιόμετρα όμως θα φτάσετε στην εργασία σας ήρεμοι.

 

  1. Μιλήστε με έναν φίλο

Μην αναμοχλεύετε όλη την ώρα στο μυαλό σας αυτό που σας έκανε να εκνευριστείτε. Βοηθήστε τον εαυτό σας να επεξεργαστεί όσα συνέβησαν μιλώντας με έναν καλό και έμπιστο φίλο που θα σας παρουσιάσει τα γεγονότα από μια άλλη οπτική γωνία.

 

  1. Γελάστε

Τίποτα δεν μπορεί να σας κάνει να ξεπεράσετε αυτό που συνέβη περισσότερο από το να βελτιωθεί η διάθεση σας. Ξεχάστε το θυμό σας παίζοντας με τα παιδιά σας, βλέποντας κάποιο αστείο βιντεάκι ή μια χιουμοριστική σειρά.

 

  1. Ευγνωμοσύνη

Αφιερώστε λίγο χρόνο στο να εστιάσετε σε όλα όσα είναι καλά όταν όλα τα βλέπετε λάθος. Συνειδητοποιήστε πόσα καλά πράγματα συμβαίνουν στη ζωή σας και ξεχάστε αυτά που δεν λειτουργούν όπως θα θέλατε.

 

  1. Ορίστε ένα χρονοδιακόπτη

Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σας όταν είστε θυμωμένος πιθανότατα  δεν είναι αυτό που πρέπει να πείτε. Δώστε στον εαυτό σας έναν καθορισμένο χρόνο πριν απαντήσετε. Αυτή η τεχνική θα σας βοηθήσει να  είστε πιο ήσυχοι και πιο συνοπτικοί.

 

  1. Γράψτε ένα γράμμα

Γράψτε μια επιστολή ή ένα emailστο πρόσωπο που σας έκανε να θυμώσετε. Στη συνέχεια, διαγράψτε το. Συχνά, αρκεί να εκφράσουμε τα συναισθήματα μας σε όποια μορφή προτιμάμε ακόμα κι αν δε το λάβει ποτέ ο παραλήπτης.

 

  1. Φανταστείτε να συγχωρείται το πρόσωπο που σας εκνεύρισε

Το να βρείτε το θάρρος να συγχωρήσετε αυτόν που σας εκνεύρισε είναι μια συναισθηματική ικανότητα. Εάν δεν μπορείτε να φτάσετε ακόμα σε αυτό το σημείο μπορείτε τουλάχιστον να υποθέσετε ή να φανταστείτε ότι τους συγχωρείται και ίσως ο θυμός σας ελαττωθεί

 

  1. Εξάσκηση πρακτικής

Προσπαθήστε να μπείτε στη θέση του άλλου ατόμου και να δείτε την κατάσταση από τη  δική τους σκοπιά. Όταν πείτε την ιστορία ή ξαναζήσετε τα γεγονότα όπως τα είδαν, μπορείτε να αποκτήσετε μια νέα κατανόηση και να μην είστε πλέον τόσο πολύ θυμωμένοι.

 

  1. Εκφράστε την οργή σας

Είναι εντάξει να πείτε πώς νιώθετε, αρκεί να το κάνετε με τον σωστό τρόπο. Οι εκρήξεις δεν επιλύουν κανένα πρόβλημα, αλλά ο ώριμος διάλογος μπορεί να σας βοηθήσει και να μειώσετε το άγχος σας και άρα να φύγει και ο θυμός. Μπορεί επίσης να αποτρέψει μελλοντικά προβλήματα.

 

  1. Βρείτε ένα δημιουργικό χόμπι

Γυρίστε το θυμό σας σε κάτι παραγωγικό. Μπορείτε να ζωγραφίσετε, να ασχοληθείτε με την κηπουρική ή ακόμα και με την ποίηση όταν είστε εκνευρισμένοι. Τα έντονα  συναισθήματα είναι ισχυρές μούσες για τα δημιουργικά άτομα. Χρησιμοποιήστε τη δική σας για να μειώσετε το θυμό.

 

Συμπερασματικά για τον θυμό

Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που όλοι βιώνουν κατά καιρούς. Όμως αν διαπιστώσετε ότι ο θυμός σας μετατρέπεται σε εκρήξεις, πρέπει να βρείτε υγιείς τρόπους αντιμετώπισης του θυμού.

Εάν αυτές οι συμβουλές δεν σας βοηθήσουν, σκεφτείτε να μιλήσετε με το γιατρό σας. Ένας ειδικός ψυχικής υγείας ή ένας θεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να δουλέψετε πάνω στην υποκείμενη αιτία που δημιουργεί τις εκρήξεις θυμού.