Συμβουλές φροντίδας για τα πόδια σας!

168
συμβουλες για ομορφα και υγιη ποδια

Συμβουλές φροντίδας για τα πόδια σας μόνο!

 

Εύκολες συμβουλές για να κρατήσετε τα πόδια σας υγιή.

 

Τα πόδια σας αποτελούν το θεμέλιο που σας στηρίζει για να έχετε έναν ενεργητικό τρόπο ζωής. Από το κυνηγάτε την επόμενη επαγγελματική σας συμφωνία έως να τρέχετε πίσω από το παιδάκι σας, να παίρνετε μέρος σε έναν μαραθώνιο ή να κάνετε έναν απλό περίπατο στο πάρκο της γειτονιάς σας, τα πόδια σας είναι αυτά που σας στηρίζουν στην πολυάσχολη ζωή σας.

 

Διατηρήστε τα πόδια σας υγιή με τις συμβουλές που θα βρείτε πιο κάτω:

Ξέρατε ότι:

  • Τα δάκτυλα των ποδιών συγκρατούν το μισό σας βάρος κάθε φορά που η φτέρνα σας αφήνει το έδαφος για να κάνετε το επόμενο βήμα.
  • Μια μέση μέρα περπατήματος ισοδυναμεί με το να μεταφέρατε εκατοντάδες τόνους. Αυτό ισοδυναμεί με ένα φορτηγό γεμάτο με τσιμέντο!
  • Περίπου το ένα τέταρτο των κόκαλων του σώματος σας βρίσκονται συγκεντρωμένα στα πόδια σας. Για αυτό το λόγο πρέπει να είστε σίγουροι ότι τα πόδια σας έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται ώστε το σώμα σας να είναι ευθυγραμμισμένο.

 

Εύκολες ασκήσεις για τα πόδια σας

Τα πόδια σας χρειάζονται την ίδια προσοχή όπως και τα υπόλοιπα μέρη του σώματος σας. Ακολουθήστε τις ασκήσεις που βρίσκονται πιο κάτω για να κρατήσετε τα πόδια σας υγιή μετά από μια κουραστική μέρα γεμάτη με υποχρεώσεις.

 

Περπάτημα

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρήσετε υγιή τα πόδια σας είναι το περπάτημα. Δεδομένου ότι έχει χαμηλό αντίκτυπο και προσφέρει καρδιαγγειακά και κυκλοφοριακά οφέλη συμβάλει στη συνολική σας υγεία.

 

Τόνωση

Για να ενισχύσετε τους μυς των ποδιών και να βελτιώσετε την ισορροπία σας, προσπαθήστε να σηκώσετε μικρά αντικείμενα με τα δάχτυλα των ποδιών σας όπως πετρούλες ή μια κάλτσα. Μπορείτε επίσης να περάσετε μια πετσέτα από τα δάχτυλα των ποδιών σας.

 

 

Διατάσσεις

Τυλίξτε ένα λάστιχο γύρω από τα δάχτυλα των ποδιών σας για να παράγετε αντίσταση. Ανοίξτε τα δάχτυλα των ποδιών σας με δύναμη ώστε να τεντώσει το λάστιχο, κρατήστε το για 5 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια αφήστε το.

Επαναλάβετε 5 φορές σε κάθε πόδι.

Αυτή η άσκηση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για όσους πάσχουν από το γνωστό κότσι ή έχουν στραβά δάχτυλα. Μπορεί να βοηθήσει να αποφύγετε κάποιον νάρθηκα για κότσι, αν το πρόβλημα είναι πολύ μικρό ακόμα!

Μια άλλη επιλογή είναι να σταθείτε χωρίς παπούτσια και να στηρίξετε το βάρος σας στις φτέρνες. Έπειτα τεντώστε τα δάχτυλα των ποδιών και απομακρύνετε το ένα από το άλλο όσο περισσότερο μπορείτε.

 

Μασάζ

 Πάρτε ένα μπουκάλι με παγωμένο νερό και ενώ κάθεστε βάλτε το κάτω από την κάθε πατούσα σας και κάνετε μικρές κινήσεις ώστε το μπουκάλι να πάει από τα δάχτυλα στις φτέρνες και πάλι πίσω. Με αυτόν τον τρόπο θα χαλαρώσουν οι καμάρες σας και οι μυς που βρίσκονται στις πατούσες. Κάντε το καθημερινά για 10 έως 20 λεπτά.

 

Ενυδάτωση

Η ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική για να διατηρηθούν τα πόδια σας μαλακά και εύκαμπτα. Επίσης βοηθά πάρα πολύ στην καταπολέμηση των σκασμένων φτερνών. Για μέτρια ξηρή επιδερμίδα μια απλή και φυσική ενυδατική κρέμα αρκεί.

Για πολύ ξηρό δέρμα (ιδιαίτερα αν σχηματίζονται και ρωγμές) χρησιμοποιήστε μια ενυδατική κρέμα ενισχυμένη με βιταμίνη Ε, αντιοξειδωτικά και έλαιο arganτουλάχιστον 2 φορές την ημέρα.

Μια καλή ενυδατική κρέμα για τα πόδια θα διεισδύει στις βαθύτερες στιβάδες, θα ενυδατώνει και θα διορθώνει ακόμη και τις δύσκολες ρωγμές, ενώ με συστηματική χρήση θα σας απαλλάξει και από τους κάλους.

Προσέχετε και μην βάζετε ενυδατική κρέμα ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών σας γιατί μπορεί η πολύ υγρασία στην περιοχή να προκαλέσει μόλυνση από μύκητες δηλαδή «το πόδι του αθλητή».

Τέλος μην ξεχνάτε τα νύχια και τις παρανυχίδες. Μπορείτε να τα κρατήσετε ενυδατωμένα με ελαιόλαδα ή αμυγδαλέλαιο.

 

Συμβουλές για υγιή πόδια

Κάντε ένα διάλειμμα από τα βερνίκια και τις όζες. Τα σκουρόχρωμα μανό, ιδιαίτερα αν τα επιλέγετε συχνά μπορεί να αφήσουν τα νύχια σας με μια κιτρινωπή απόχρωση.

Αφήστε τα πόδια σα γυμνά. Τα πόδια σας χρειάζονται μια ευκαιρία να πάρουν καθαρό αέρα για να στεγνώσουν και φυσικά να τεντωθούν και να απλωθούν στη φυσική τους θέση.

Αλλάζετε τα παπούτσια σας κάθε χρόνο, τουλάχιστον αυτά που συνηθίζεται να φοράτε καθημερινά. Τους πάτους και οποιαδήποτε επιθέματα καλό είναι να τα αλλάζετε κάθε 6 με 8 μήνες. Αυτό θα σας βοηθήσει στην πρόληψη των προβλημάτων των ποδιών όπως οι μύκητες.

Κάθε φορά που φοράτε ένα κλειστό ζευγάρι παπουτσιών φορέστε κάλτσες για να εμποδίσετε την ανάπτυξη μυκήτων.

Επιλέξτε κάλτσες από αναμεμειγμένα υλικά που έχουν σχεδιαστεί για να απορροφούν τους  κραδασμούς και να μειώνουν την υγρασία από το δέρμα σας. Οι κάλτσες που έχουν 100% περιεκτικότητα σε βαμβάκι συγκρατούν τη υγρασία και στεγνώνουν αργά, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε φουσκάλες των ποδιών.

 

Χρήσιμα γεγονότα για τα πόδια μας:

  • Ένας μέσος άνθρωπος περπατά 105 χιλιάδες χιλιόμετρα σε όλη τη ζωή του. Αυτή η απόσταση αρκεί για να περπατήσετε γύρω από τη γη 4 φορές.
  • Υπάρχουν περίπου 250.000 ιδρωτοποιοί αδένες στα πόδια σας, για αυτό καλό να επιλέγετε υποδήματα και κάλτσες που αφήνουν τα πόδια σας να αναπνέουν.
  • Τα πατουσάκια των μωρών είναι τόσο χαριτωμένα επειδή έχουν ένα μαξιλάρι λίπους στην καμάρα των ποδιών. Οι καμάρες τους δε μεγαλώνουν μέχρι το μωρό να γίνει περίπου 2,5 ετών.