Τα οφέλη της βιταμίνης Ε

739
βιταμίνη ε

Τα οφέλη της βιταμίνης Ε

Αντιοξειδωτικό

Η βιταμίνη Ε είναι ένα αντιοξειδωτικό. Μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των κυττάρων από ζημιές. Αυτή η βασική θρεπτική ουσία εμφανίζεται φυσικά σε πολλά τρόφιμα. Ενώ μπορείτε να την βρείτε διαθέσιμη και στη μορφή συμπληρωμάτων διατροφής.

Μερικές φορές η βιταμίνη Ε μπορεί να βρίσκεται και σε επεξεργασμένα τρόφιμα. Χαρακτηριστικό της βιταμίνης Ε είναι ότι είναι λιποδιαλυτή. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα μας έχει την δυνατότητα να την αποθηκεύει για να την χρησιμοποιήσει όταν τη χρειαστεί.

Ο όρος «Βιταμίνη Ε» περιγράφει οκτώ διαφορετικές ενώσεις. Η άλφα-τοκοφερόλη είναι η πιο δραστική στους ανθρώπους.

 

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των κυττάρων

Πιθανόν έχτε δει σκουριά σε αντικείμενα όπως το αυτοκίνητο, το ποδήλατο σας ή οτιδήποτε άλλο. Μια παρόμοια διαδικασία οξείδωσης και επιταχυνόμενης γήρανσης λαμβάνει χώρα και στο σώμα μας όταν τα κύτταρα μας έρχονται σε επαφή με τα μόρια που λέμε «ελεύθερες ρίζες». Οι ελεύθερες ρίζες αποδυναμώνουν και καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα ενώ μπορούν και να συμβάλλουν στην καρδιακή νόσο και τον καρκίνο. 

Οι ελεύθερες ρίζες σχηματίζονται ως αποτέλεσμα των φυσιολογικών λειτουργιών που γίνονται στο σώμα μας. Όμως προκαλούν βλάβες που συντομεύουν τη ζωή των κυττάρων μας. Η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των βλαβών από τις ελεύθερες ρίζες και να επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης των κυττάρων.

 

Έρευνες για την βιταμίνη Ε

Οι ερευνητές έχουν διερευνήσει τη χρήση της βιταμίνης Ε ως θεραπεία για μια ποικιλία εκφυλιστικών ασθενειών όπως:

  • Σκλήρυνση των αρτηριών
  • Υψηλή πίεση του αίματος
  • Καρδιακές ασθένειες
  • Καρκίνος

Η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει άτομα με αυξημένο κίνδυνο για την εμφάνιση συγκεκριμένων ασθενειών λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών ή του τρόπους ζωής τους.

 

Οι ελεύθερες ρίζες αυξάνονται με:

  • Κάπνισμα
  • Έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση
  • Υψηλή έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου.

Η βιταμίνη Ε μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση των χαλασμένων κυττάρων.

Είναι δύσκολο να καταναλώσετε πάρα πολύ βιταμίνη Ε στην καθημερινή διατροφή σας. Οι φυσικές πηγές είναι ο καλύτερος τρόπος για επάρκεια βιταμίνης Ε.

Συμπληρώματα: μην το παρακάνετε. Ενώ η υπερδοσολογία βιταμίνης Ε από τρόφιμα δεν είναι επικίνδυνη σε μορφή συμπληρώματος μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρές παρενέργειες βιταμίνης Ε. Μια από τις πιο σοβαρές παρενέργειες είναι ο αυξημένος κίνδυνος αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι δόσεις που θα παίρνετε δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 1000 διεθνείς μονάδες την ημέρα εάν χρησιμοποιείτε συνθετικά συμπληρώματα. Η συνιστώμενη βιταμίνη ε δοσολογία για ηλικίες άνω των 14 ετών είναι 15 χιλιοστογραμμάρια.

Τρόποι για να πάρετε βιταμίνη Ε

Τα παρακάτω τρόφιμα είναι καλές πηγές βιταμίνης Ε:

Βιταμίνη Ε τροφές

  • Ηλιόσποροι: 30 γραμμάρια σας παρέχουν 8mgβιταμίνης Ε.
  • Φουντούκια ψημένα: 30 γραμμάρια σας παρέχουν 5 mgβιταμίνης Ε
  • Φιστίκια: 30 γραμμάρια σας παρέχουν 7 mgβιταμίνης Ε
  • Αμύγδαλα: 30 γραμμάρια σας παρέχουν 7 mgβιταμίνης Ε
  • Σπανάκι βραστό: μισό φλιτζάνι 2 mgβιταμίνης Ε
  • Μπρόκολο βραστό: μισό φλιτζάνι 1,5mgβιταμίνης Ε
  • Ακτινίδια: 1 μεσαίου μεγέθους, 1,1mgβιταμίνης Ε
  • Μάνγκο: μισό φλιτζάνι, 0,7mgβιταμίνης Ε
  • Ντομάτα: μεσαίου μεγέθους, ακατέργαστη, 0,7 mgβιταμίνης Ε.

Ένας εύκολος τρόπος για να πάρετε επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Ε μέσω της διατροφής σας είναι να προσθέσετε μια κουταλιά λάδι σιταριού στις παρασκευές σας. Εναλλακτικά μπορείτε να καταναλώνετε ηλιόσπορους, που θα σας παρέχουν πάνω από τα 20 Mgβιταμίνης Ε που είναι η ημερήσια επάρκεια.

Κάντε μια σαλάτα με σπανάκι και ρίξτε από πάνω φουντούκια ή αμύγδαλα, έτσι και θα προσθέσετε γεύση αλλά και θα πάρετε έξτρα βιταμίνη Ε.

Βιταμίνη Ε για το πρόσωπο

Η βιταμίνη Ε είναι διαθέσιμη σε μορφή κρέμας αλλά και σε μορφή λαδιού (βιταμίνη ε εβιολ). Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη βιταμίνη Ε στο πρόσωπο σαν μάσκα 1 φορά την εβδομάδα.

Η βιταμίνη Ε απορροφάτε εύκολα από το δέρμα όμως υπερβολική χρήση από κρέμες και σέρουμ μπορούν να  αυξήσουν τις ποσότητες που αποθηκεύονται στον οργανισμό μας.