Το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο

245
gelio

Το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο

Σίγουρα, είναι πολύ διασκεδαστικό να γελάτε με καλή παρέα. Αλλά ξέρατε ότι το γέλιο μπορεί πραγματικά να βελτιώσει την υγεία σας;

 

Τα οφέλη για την υγεία του χιούμορ και του γέλιου

Είναι αλήθεια: το γέλιο είναι ένα πολύ ισχυρό φάρμακο. Φέρνει τους ανθρώπους κοντά με τρόπους που προκαλούν υγιείς σωματικές και συναισθηματικές αλλαγές στο σώμα.

Το γέλιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, φτιάχνει τη διάθεση, μειώνει τον πόνο και μας προστατεύει από τις καταστροφικές επιπτώσεις του στρες.

Ως παιδιά, γελούσαμε εκατοντάδες φορές την ημέρα, αλλά ως ενήλικες, η ζωή τείνει να είναι αρκετά πιο σοβαρή και το γέλιο πολύ πιο σπάνιο.

Αλλά αναζητώντας περισσότερες ευκαιρίες για να περάσετε καλά και να γελάσετε μπορείτε να βελτιώσετε τη συναισθηματική σας υγεία, να ενισχύσετε τις σχέσεις σας, να είστε περισσότερο ευτυχισμένοι και ακόμη να προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας.

 

Γιατί το γέλιο είναι το πιο γλυκό φάρμακο για το μυαλό και το σώμα;

Το γέλιο είναι ένα ισχυρό αντίδοτο κατά του άγχος, του πόνου και των συγκρούσεων. Τίποτα δεν λειτουργεί πιο γρήγορα ή πιο σίγουρα για να φέρει την ισορροπία στο μυαλό και το σώμα σας, από το γέλιο.

Το χιούμορ ελαφρύνει τα βάρη της ζωής, δημιουργεί ελπίδα, σας συνδέει με άλλους ανθρώπους και σας κρατά επικεντρωμένους και σε εγρήγορση. Σας βοηθά επίσης να απελευθερώσετε το συσσωρευμένο θυμό και να συγχωρέσετε πιο γρήγορα.

Έχοντας τόσο μεγάλη δύναμη το γέλιο στο να θεραπεύει και να ανανεώνει τους ανθρώπους, είναι ευλογία το να μπορείτε να γελάτε συχνά με τη ψυχή σας.

Αυτή η ικανότητα θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε εύκολα τα προβλήματα σας, να δυναμώσετε τις σχέσεις σας αλλά και να ενισχύσετε τη σωματική και τη ψυχική σας υγεία.

Το καλύτερο από όλα, είναι ότι αυτό το ανεκτίμητο φάρμακο είναι διασκεδαστικό, δωρεάν και εύκολο στη χρήση.

 

Το γέλιο είναι καλό για την υγεία σας

 

Το γέλιο χαλαρώνει ολόκληρο το σώμα: Ένα καλό, πλούσιο γέλιο ανακουφίζει από τη σωματική ένταση και το άγχος, αφήνοντας τους μύες χαλαρούς έως και 45 λεπτά μετά.

Το γέλιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: Το γέλιο μειώνει τις ορμόνες του στρες και αυξάνει τα ανοσοκύτταρα και τα αντισώματα που καταπολεμούν τη μόλυνση, βελτιώνοντας έτσι την αντοχή σας στις ασθένειες.

 

Το γέλιο προκαλεί την απελευθέρωση των ενδορφινών,τις φυσικές χημικές ουσίες της καλής διάθεσης που βρίσκονται στο σώμα σας. Οι ενδορφίνες δίνουν μια γενική αίσθηση ευεξίας και μπορούν να ανακουφίσουν προσωρινά τον πόνο.

Το γέλιο προστατεύει την καρδιά: Το γέλιο βελτιώνει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και αυξάνει τη ροή του αίματος. Αυτό σας προστατεύει από την καρδιακή προσβολή και άλλα καρδιαγγειακά προβλήματα.

Το γέλιο καίει θερμίδες: Εντάξει, ίσως να μην μπορεί να αντικαταστήσει το γυμναστήριο, αλλά μια μελέτη διαπίστωσε ότι το γέλιο για 10 έως 15 λεπτά την ημέρα μπορεί να κάψει περίπου 40 θερμίδες. Με αυτό και μόνο θα μπορούσατε να χάσετε 3 με 4 κιλά σε έναν χρόνο.

Το γέλιο σας βοηθά να ξεπεράσετε τον θύμο: Τίποτα δεν μπορεί να διαλύσει το θυμό και τη σύγκρουση πιο γρήγορα από το γέλιο. Το να δείτε την αστεία πλευρά κάθε θέματος μπορεί να θέσει τα προβλήματα υπό νέα προοπτική. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να ξεπεράσετε τις αντιπαραθέσεις χωρίς να κρατάτε πικρία ή δυσαρέσκεια.

Το γέλιο μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο: Μια μελέτη στη Νορβηγία διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι με έντονο αίσθημα χιούμορ έζησαν περισσότερο από αυτούς που δεν γελούν τόσο πολύ. Η διαφορά ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη για όσους πάσχουν από καρκίνο.

 

Τα οφέλη στην υγεία που προσφέρει το γέλιο

 

Στο σώμα

  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό
  • Μειώνει τις ορμόνες του στρες
  • Μειώνει τον πόνο
  • Χαλαρώνει τους μυς
  • Προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις

 

Στη ψυχή

  • Προσθέτει χαρά στη ζωή σας
  • Ανακουφίζει από το άγχος και τις εντάσεις
  • Βελτιώνει τη διάθεση
  • Ενισχύει την ανθεκτικότητα

 

Στη κοινωνική σας ζωή

  • Ενισχύει και κάνει πιο δυνατές τις σχέσεις
  • Προσελκύει τους άλλου ανθρώπους σε εσάς
  • Βελτιώνει την ομαδική εργασία
  • Βοηθά στην εξουδετέρωση των συγκρούσεων
  • Προωθεί το αίσθημα ομαδικότητας

 

Το γέλιο σας βοηθάει να μείνετε διανοητικά υγιείς

Το γέλιο σας κάνει να αισθάνεστε καλά. Και αυτό το θετικό συναίσθημα παραμένει μαζί σας, ακόμη και αφού σταματήσετε να γελάτε.

Το χιούμορ σας βοηθά να διατηρείτε μια θετική και αισιόδοξη προοπτική ακόμα και μέσα σε δύσκολες καταστάσεις, απογοητεύσεις και απώλειες.

Το γέλιο σας δίνει το θάρρος και τη δύναμη να βρείτε νέες πηγές νοήματος και ελπίδας. Ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές, το γέλιο – ή ακόμα και απλά ένα χαμόγελο – μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε πολύ καλύτερα.

Και το γέλιο είναι πραγματικά μεταδοτικό – μόλις ακούσετε κάποιον να γελά ο εγκέφαλος σας προετοιμάζεται και σας κάνει να χαμογελάσετε και να συμμετέχετε στη διασκέδαση.

 

Η σχέση μεταξύ γέλιου και ψυχικής υγείας

Το γέλιο σταματά τα καταθλιπτικά συναισθήματα. Δεν μπορείτε να αισθανθείτε άγχος, θυμό ή λύπη όταν γελάτε.

Το γέλιο σας βοηθά να χαλαρώσετε και να ανανεωθείτε. Μειώνει το στρες και αυξάνει την ενέργεια σας, επιτρέποντάς σας να είστε συγκεντρωμένοι και να πετύχετε περισσότερα.

Το γέλιο αλλάζει την προοπτική μας,επιτρέποντάς σας να δείτε τις καταστάσεις σε ένα πιο ρεαλιστικό και λιγότερο απειλητικό φως. Μια χιουμοριστική προοπτική δημιουργεί ψυχολογική απόσταση, η οποία σας βοηθά να αποφύγετε την το άγχος και τη σύγκρουση.

Το γέλιο σας τραβάει πιο κοντά σε άλλους, κάτι που μπορεί να έχει βαθιά επίδραση σε όλες τις πτυχές της ψυχικής και συναισθηματικής σας υγείας.

 

Το γέλιο φέρνει τους ανθρώπους κοντά και ενισχύει τις σχέσεις

Το γέλιο είναι μεταδοτικό. Έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες να γελάσετε όταν είστε κοντά σε άλλους ανθρώπους από ό, τι όταν είστε μόνοι. Και όσο περισσότερο γέλιο φέρετε στη ζωή σας, τόσο πιο ευτυχισμένοι θα νιώθετε και εσείς και οι γύρω σας.

 

Πώς το να γελάτε μαζί με άλλους ανθρώπους μπορεί να ενισχύσει τις σχέσεις σας

Το να γελάτε παρέα με την οικογένεια και τους φίλους σας είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να διατηρήσετε τις σχέσεις σας συναρπαστικές και ανανεωμένες.

Όλα τα συναισθήματα δημιουργούν ισχυρούς και με διάρκεια δεσμούς, όμως το γέλιο προσθέτει χαρά, ζωτικότητα και ανθεκτικότητα. Το χιούμορ είναι ένας ισχυρός και αποτελεσματικός τρόπος για να θεραπεύσει τη δυσαρέσκεια, τις διαφωνίες και την απογοήτευση, ενώ ενώνει τους ανθρώπους κατά τη διάρκεια δύσκολων περιόδων.

 

Πώς να φέρετε περισσότερο γέλιο στη ζωή σας

Το γέλιο είναι ένα φυσικό κομμάτι της ζωής που είναι έμφυτο και εγγενές. Τα βρέφη αρχίζουν να χαμογελούν κατά τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους και γελούν δυνατά λίγους μήνες αφού γεννηθούν.

Ξεκινήστε αφιερώνοντας χρόνο ώστε να αναζητήσετε το χιούμορ και το γέλιο, όπως ακριβώς θα κάνατε με την άσκηση.

 

Δείτε παρακάτω μερικούς τρόπους για να φέρετε το γέλιο στη ζωή σας

 

Χαμογελάστε: Το χαμόγελο είναι η αρχή του γέλιου, και όπως το γέλιο είναι και αυτό μεταδοτικό. Όταν κοιτάτε κάποιον ή βλέπετε κάτι ευχάριστο, εξασκηθείτε χαμογελώντας. Αντί να κοιτάζετε προς τα κάτω στο τηλέφωνό σας, κοιτάξτε ψηλά και χαμογελάστε στους ανθρώπους στο δρόμο, στο άτομο που σερβίρει τον καφέ σας ή στους συναδέλφους σας. Παρατηρήστε την επίδραση που έχει το χαμόγελο σας στους άλλους ανθρώπους.

 

Μετρήστε όλα τα θετικά που υπάρχουν στη ζωή σας: Κάντε κυριολεκτικά μια λίστα. Η απλή πράξη της εξέτασης των θετικών πτυχών της ζωής σας θα σας απομακρύνει από τις αρνητικές σκέψεις που εμποδίζουν το χιούμορ και το γέλιο. Όταν βρίσκεστε σε κατάσταση θλίψης, πρέπει να ταξιδέψετε για να φτάσετε στο χιούμορ και στο γέλιο.

 

Όταν ακούτε κάποιον να γελά, πλησιάστε τον: Μερικές φορές το χιούμορ και το γέλιο είναι ιδιωτικά, ένα κοινό αστείο ανάμεσα σε μια μικρή ομάδα, αλλά πολλές φορές μπορεί και να μην είναι. Συνήθως, οι άνθρωποι είναι πολύ χαρούμενοι και μοιράζονται εύκολα κάτι που θα δώσει και σε άλλους την ευκαιρία να γελάσουν.

 

Περάστε χρόνο με διασκεδαστικούς ανθρώπους: Αυτοί είναι άνθρωποι που γελούν εύκολα-και από μόνοι αλλά και αντιδρώντας σε καθημερινά γεγονότα. Η παιχνιδιάρικη διάθεση και το γέλιο είναι μεταδοτικά. Ακόμα κι αν δεν θεωρείτε τον εαυτό σας ένα χιουμοριστικό πρόσωπο, μπορείτε να αναζητάτε ανθρώπους που τους αρέσει να γελούν και να κάνουν τους άλλους να γελούν.

 

Δημιουργήστε ευκαιρίες για να γελάσετε

 

  • Παρακολουθήστε μια αστεία ταινία, τηλεοπτική εκπομπή ή βίντεο στο YouTube
  • Προσκαλέστε φίλους ή συναδέλφους σας σε ένα κωμικό κλαμπ
  • Διαβάστε αστείες ιστορίες
  • Κάντε παρέα με αστεία άτομα
  • Μοιραστείτε με άλλους ανθρώπους ένα καλό αστείο ή μια αστεία ιστορία
  • Αγοράστε ένα χιουμοριστικό βιβλίο
  • Παίξτε παιχνίδια με φίλους
  • Παίξτε με ένα κατοικίδιο ζώο
  • Παίξτε με τα παιδιά ή τα ανίψια σας
  • Κάντε κάτι ανόητο

 

Συμβουλές για  να αναπτύξετε την αίσθηση του χιούμορ σας

Ένα βασικό συστατικό για την ανάπτυξη της αίσθησης του χιούμορ σας είναι να μάθετε να μην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ σοβαρά και να γελάτε με τα δικά σας λάθη και τις αδυναμίες σας.

Όσο κι αν δεν θέλετε να το πιστέψετε, όλοι μας κάνουμε ανόητα πράγματα κατά καιρούς.  Αντί να αισθάνεστε αμήχανα ή αμυντικά, αγκαλιάστε τις ατέλειές σας.

Ενώ μερικά γεγονότα στη ζωή είναι σαφώς λυπηρά και δεν υπάρχουν πάντα πολλές ευκαιρίες για γέλιο  τα περισσότερα δεν φέρνουν συντριπτική αίσθηση θλίψης ή απόλαυσης. Έτσι επιλέξτε να γελάτε όποτε μπορείτε.

 

Πώς να αναπτύξετε την αίσθηση του χιούμορ σας

 

Γελάστε με τον εαυτό σας. Μοιραστείτε τις ενοχλητικές στιγμές σας. Ο καλύτερος τρόπος για να μην παίρνετε τον εαυτό σας τόσο σοβαρά είναι να μιλήσετε για τις εποχές που πήρατε τον εαυτό σας πολύ σοβαρά.

Προσπαθήστε να γελάσετε με τις καταστάσεις και όχι να θυμώσετε.Αναζητήστε το χιούμορ σε μια κακή κατάσταση και αποκαλύψτε την ειρωνεία και τον παραλογισμό της ζωής. Όταν συμβαίνει κάτι αρνητικό, προσπαθήστε να το κάνετε ένα χιουμοριστικό ανέκδοτο που θα κάνει τους άλλους να γελούν.

Περικυκλώστε τον εαυτό σας με ευκαιρίες για γέλιο. Κρατήστε ένα παιχνίδι στο γραφείο ή στο αυτοκίνητό σας. Τοποθετήστε μια αστεία αφίσα στο γραφείο σας. Επιλέξτε ένα screensaver στον υπολογιστή που σας κάνει να γελάτε. Βάλτε φωτογραφίες στο σπίτι που σας κάνουν να γελάτε.

Θυμηθείτε τα αστεία πράγματα που συμβαίνουν. Αν συμβαίνει κάτι διασκεδαστικό ή ακούσετε ένα αστείο γράψετε ή πείτε το σε κάποιον που θα σας βοηθήσει να το θυμάστε

Μην μένετε στα αρνητικά.Προσπαθήστε να αποφύγετε τους αρνητικούς ανθρώπους και μην ασχολείστε με ειδήσεις που σας στεναχωρούν ή σας δυσαρεστούν. Πολλά πράγματα στη ζωή είναι πέρα ​​από τον έλεγχό σας – ιδιαίτερα η συμπεριφορά άλλων ανθρώπων

Βρείτε το παιδί που κρύβετε μέσα σας.Δώστε προσοχή στα παιδιά και προσπαθήστε να τα μιμηθείτε. Είναι οι ειδικοί στο παιχνίδι, παίρνουν τη ζωή ελαφρά και γελούν ακόμα και με συνηθισμένα πράγματα.

Αντιμετωπίστε το άγχος.Το άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο στο χιούμορ και το γέλιο, επομένως είναι σημαντικό να διατηρείτε τα επίπεδα στρες σας υπό έλεγχο. Μια καλή τεχνική για την ανακούφιση του στρες είναι να φέρνετε στο μυαλό σας μια αγαπημένη ανάμνηση που σας κάνει να γελάτε. Για παράδειγμα κάτι που έκαναν τα παιδιά σας ή κάτι αστείο που σας είπε ένας φίλος.

Μην αφήνετε ούτε μια μέρα να περάσει χωρίς να γελάσετε.Σκεφτείτε το σαν άσκηση ή σας το πρωινό σας και κάνετε μια συνειδητή προσπάθεια να βρείτε κάτι που θα σας κάνει να γελάσετε κάθε μέρα.

 

Πηγή: https://www.helpguide.org/articles/mental-health/laughter-is-the-best-medicine.htm